اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشنهاد رسمی پروشنکو به روسیه برای اعزام بازرس به اوکراین

رئیس ‌جمهوری اوکراین به روسیه پیشنهاد کرد بازرسان خود را در چارچوب ماموریت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین اعزام کند تا روند اجرای طرح آتش‌بس را از نزدیک نظارت کنند.

پیشنهاد رسمی پروشنکو به روسیه برای اعزام بازرس به اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین رسما به روسیه پیشنهاد کرد تا بازرسانی را در چارچوب ماموریت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا به اوکراین اعزام کند تا خود بر روند اجرای طرح صلح و برقراری آتنش بس در مناطق شرقی اوکراین نظارت داشته باشند.

بر اساس اطلاعات دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین، پروشنکو روز دوشنبه در جریان مذاکرات تلفنی خود با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان این مسئله را عنوان کرده است.

رهبران اوکراین و آلمان در جریان این مذاکرات همچنین روند فعالیت  گروه تماس برای تحقق طرح صلح در شرق اوکراین را بررسی کردند که در آن «لئونید کوچما» رئیس‌جمهوری سابق اوکراین، «هایدی تالیاوینی» نماینده ویژه رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا و «میخائیل زورابوف» سفیر روسیه در کی‌یف شرکت داشته و روند حل و فصل اوضاع در مناطق شرق و جنوب اوکراین را زیر نظر دارند.

خانم مرکل فعالیت این گروه تماس را مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود که همه طرف‌های شرکت کننده در آن حداکثر تلاش خود را برای دست یافتن به صلح و آرامش در اوکراین بکار بندند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول