اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سخنرانی پروشنکو در مجمع پارلمانی شورای اروپا بدون حضور نماینده روسیه

رئیس‌جمهوری اوکراین قرار است فردا در نشست مجمع عمومی پارلمانی شورای اروپا به سخنرانی بپردازد و وزیر امور خارجه این کشور هم برای نخستین بار در نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

سخنرانی پروشنکو در مجمع پارلمانی شورای اروپا بدون حضور نماینده روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین یکی از مهمترین موضوعات نشست تابستانه مجمع عمومی پارلمان شورای اروپا خواهد بود که در تاریخ 24 ژوئن (3 تیر ماه-فردا) بدون حضور هیئت نمایندگی روسیه ( به دلیل تصمیم این مجمع به عنوان اعتراض به سیاست مسکو در قبال اوکراین)، در بروکسل آغاز به کار خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که پروشنکو قصد دارد در این نشست حاضر شده و در خصوص طرح صلح ابتکاری خود برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین سخنرانی کرده و به سئوالات نمایندگان اروپایی در این رابطه پاسخ دهد. این سخنرانی قرار است در تاریخ 26 ژوئن (5 تیر ماه) انجام شود.

قابل توجه است که بررسی «پرونده اوکراین» در نشست تابستانه مجمع عمومی پارلمانی شورای اروپا بدون حضور روسیه برگزار می‌شود، چرا که در نشست بهاره این مجمع، نمایندگان کشورهای اروپایی بعد از برگزاری همه پرسی در منطقه خودمختار کریمه و پیوستن آن به فدراسیون روسیه، به نشانه اعتراض حق رای و امکان حضور روسیه در نشست‌های این مجمع را حذف کردند.

ضمن اینکه «پاول کلیمکین»، وزیر امور خارجه جدید اوکراین روز یکشنبه عازم استراسبورگ شده است تا در نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا شرکت کرده و طرح صلح رئیس‌جمهوری اوکراین را برای همتایان اروپایی خود تشریح کند.

وزارت امور خارجه اوکراین با اعلام این مسئله یادآور شد که این نخستین بار در طول تاریخ روابط این کشور با اتحادیه اروپاست که وزیر خارجه اوکراین از چنین امکانی برخوردار شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول