اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پروشنکو: قانون اساسی تغییر می‌کند/عفو عمومی در راه است

رئیس‌جمهوری اوکراین با اعلام اینکه درصورت شکست «طرح صلح» برای حل اوضاع در شرق کشور، طرح جایگزینی هم در نظر دارد، از تصویب قانون عفو عمومی و تغییراتی در قانون اساسی اوکراین در آینده نزدیک خبر داد.

پروشنکو: قانون اساسی تغییر می‌کند/عفو عمومی در راه است

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین در بیانیه رسمی که شب گذشته در سایت دفتر ریاست‌جمهوری منتشر شد، اعلام کرد که اگر طرح صلح پیشنهادی وی برای حل و فصل اوضاع در شرق کشور کارآیی نداشت، او «طرح دومی» برای کمک به حل مشکلات دارد.

پروشنکو یادآور شد: «سناریوی صلح آمیز حل بحران، طرح اصلی ماست، ولی کسانی که قصد دارند از مذاکرات صلح تنها در این راستا استفاده کنند تا زمان بیشتری برای تجهیز نظامی داشته باشند، باید بدانند که ما طرح جایگزینی هم داریم. من فعلا نمی‌خواهم در مورد جزییات طرح دوم چیزی بگویم، برای اینکه بسیار امیدوارم که طرح صلح ما کارآمد خواهد بود.»

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین ابراز امیدواری نمود که تغییرات لازم در قانون اساسی کشور در ماه سپتامبر سال جاری (اول فصل پاییز) در پارلمان اوکراین تصویب شوند.

در این بیانیه آمده است: «من قصد دارم بخشی از اختیارات خود را به جامعه مدنی و ارگان‌های محلی واگذار کنم. البته این مسئله نیازمند تغییراتی در قانون اساسی اوکراین است که طرح آن ظرف چند هفته آینده به پارلمان ارائه خواهد شد و من امیدوارم این مسئله در ماه سپتامبر دیگر به تصویب رسیده باشد.»

پروشنکو همچنین اعلام کرد که قانون مربوط به عفو عمومی کسانی که سلاح خود را زمین گذاشته و جنایت سنگینی مرتکب نشده باشند، طی همین روزهای آینده در مجلس علیا به تصویب خواهد رسید. این مسئله یکی از وعده‌های وی در سخنرانی مراسم تحلیف است.

لازم به ذکر است که رئیس‌جمهوری اوکراین روز شنبه در جریان مذاکرات تلفنی جداگانه‌ای با «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل و «دیدیه بروکهالتر» رئیس‌جمهوری سوئیس و دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا جزییات طرح صلح خود را برای برقراری صلح و ثبات در مناطق شرقی این کشور مطرح و در مورد آن به این مقامات بین المللی توضیح داد. هر دو این مقامات از اجرای این طرح صلح حمایت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول