اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مذاکرات تلفنی پروشنکو با مرکل، بایدن و بان کی مون/ نقض 20 باره آتش‌بس در شرق اوکراین

رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان مذاکرات تلفنی با صدراعظم آلمان، از بیش از 20 مورد نقض رژیم آتش‌بس در مناطق دونتسک و لوهانسک خبر داده و خواستار مشارکت مستقیم «آنگلا مرکل» در حل بحران اوکراین شد.

مذاکرات تلفنی پروشنکو با مرکل، بایدن و بان کی مون/ نقض 20 باره آتش‌بس در شرق اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان مذاکرات تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اعلام کرد که با وجود اعلام آتش‌بس در مناطق دونتسک و لوهانسک، طی 24 ساعت گذشته، حداقل 20 مرتبه این رژیم نقض شده است.

در بیانیه منتشره از سوی دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در این رابطه آمده است: «پروشنکو صدراعظم آلمان را در جریان روند اجرای طرح صلح پیشنهادی خود در شرق اوکراین قرار داده و خواستار مشارکت مستقیم خانم مرکل در حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین شد.»

صدراعظم آلمان نیز به نوبه خویش حمایت کشورش از تلاش‌های پروشنکو برای تحقق طرح صلح در شرق اوکراین را اعلام کرده و آمادگی خویش برای حداکثر کمک به آغاز گفت‌وگوها بین همه طرفین مناقشه داخلی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این اطلاعات، رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین روز یکشنبه مذاکرات تلفنی با دبیرکل سازمان ملل برقرار نمود که در جریان آن، «بان کی مون» ضمن ابراز امیدواری برای اجرای موفق طرح صلح در مناطق شرقی این کشور، به پروشنکو وعده داد تا همه تلاش خود برای کمک به حل و فصل مشکلات انسانی، از جمله مسئله آوارگان در مناطق درگیری را انجام خواهد داد.

علاوه بر این، پترو پروشنکو مذاکرات تلفنی نیز با «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا انجام داد و طی آن بر اهمیت افزایش تعداد ناظرین سازمان امنیت و همکاری اروپا در مناطق دونتشک و لوهانسک در شرق اوکراین برای ایجاد ثبات در این مناطق تاکید کرد.

بایدن نیز به نوبه خویش یادآور شد که دولت آمریکا با دقت روند تحولات اوکراین را زیرنظر داشته و نه تنها مقامات واشنگتن، بلکه کل جهان از طرح صلح وی برای حل بحران حمایت می‌کند.

یادآور می‌شود طرح صلح یک هفته‌ای آقای پروشنکو که از روز جمعه گذشته با امضای وی آغاز شد 15 بند دارد و از همان آغاز،‌ بنا به دلایل مختلف از جمله بی اعتمادی طرفین به یکدیگر  بی‌نتیجه بودن آن قابل پیش بینی بود. استقلال‌طلبان تنها به شرط عقب‌نشینی ارتش اوکراین از مناطق شرقی حاضر به پذیرش آن بودند و دولت کی‌یف نیز خواستار تسلیم شدن استقلال طلبان مسلح شده بود. پروشنکو پیش از این گفته بود، اگر طرح صلحش به نتیجه نرسد،‌ طرح صلح دومی آماده کرده است که آن را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول