اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین در گفت‌وگو با مرکل و اولاند از طرح صلح پروشنکو حمایت کرد

رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی مستمر خود با صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه، در «کل» از طرح صلح پروشنکو در مناطق شرق اوکراین حمایت کرد، ولی بر لزوم آغاز گفت‌وگوی کی‌یف با معترضان نیز تاکید کرد.

پوتین در گفت‌وگو با مرکل و اولاند از طرح صلح پروشنکو حمایت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، کاخ کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در جریان مذاکرات تلفنی روز یکشنبه خود با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه در کل از تصمیم «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین برای اجرای طرح صلحی به منظور حل و فصل اوضاع در شرق این کشور حمایت کرد.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی کرملین، پوتین در این رابطه تاکید نمود که قصد پروشنکو برای تحقق طرح صلح و برقراری آتش‌بس در مناطق شرقی اوکراین، اقدامی مثبت است. در این بین ضروری است که به موازات این مسئله گفت‌وگوهای ملی بین دولت و نمایندگان مناطق معترض هر چه سریعتر آغاز شود.

کرملین یادآور شده است که مذاکرات تلفنی رهبران روسیه، آلمان و فرانسه که در جریان آن طرفین به تبادل نظر و بررسی روند اوضاع در اوکراین، با توجه به ابتکارعمل رئیس‌جمهور این کشور برای اجرای طرحی صلحی برای حل و فصل اوضاع پرداختند، طبق توافق قبلی طرفین در خصوص ادامه رایزنی‌ها با هدف کمک به حل و فصل بحران در اوکراین انجام گرفت.

دفتر مطبوعاتی کرملین افزود که پوتین، مرکل و اولاند بار دیگر بر آمادگی خویش برای ادامه همکاری در جهت بهبود اوضاع در اوکراین تاکید کردند و طرف‌های آلمانی و فرانسوی نیز از رهبر روسیه خواستند تا تلاش موثرتری در این راستا انجام دهد. آنها در این رابطه بر اهمیت کنترل کامل مناطق مرزی روسیه و اوکراین با هدف ممانعت از ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به داخل خاک اوکراین تاکید کردند.

پیش از این مذاکرات تلفنی،‌ پروشنکو نیز با صدر اعظم آلمان، دبیر کل سازمان ملل و معاون رئیس جمهور آمریکا گفت‌و‌گوی تلفنی انجام داده بود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول