اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پروشنکو همکاری نظامی-صنعتی با روسیه را ممنوع کرد

رئیس‌جمهوری اوکراین دستور داد تا هر نوع همکاری با روسیه در زمینه نظامی و صنعتی متوقف شود، ضمن اینکه معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو از قبل خود را برای چنین مسئله‌ای آماده کرده‌اند.

پروشنکو همکاری نظامی-صنعتی با روسیه را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «پترو پروشنکو»، رئیس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه(دیروز)در نشست شورای امنیت و دفاع این کشور، هر نوع همکاری با روسیه در زمینه نظامی-صنعتی را اکیدا ممنوع اعلام کرد.

پیش از این نیز «الکساندر تورچینوف» رئیس پارلمان اعلای اوکراین حکمی مربوط به همکاری‌های نظامی با روسیه، از جمله تولید مشترک و واردات سلاح و تجهیزات روسی در این کشور را امضاء کرده بود.

به عقیده کارشناسان، توقف همکاری نظامی اوکراین با روسیه به بیش از 80 کارخانه و شرکت فعال در این زمینه در اوکراین آسیب خواهد رساند.

در واکنش به این تصمیم کی‌یف، «دمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه یادآور شد که این مسئله برای مقامات مسکو غیرمنتظره نبود و پیش از این طرحی برای جایگزین پیدا کردن محصولات نظامی که بر اساس قراردادهای قبلی برای اوکراین تولید شده به مجتمع صنایع نظامی روسیه ارائه شده است.

به گفته راگوزین، این طرح در تاریخ 10 ژوئن (20 خرداد) آماده شده و کارشناسان نظامی بطور دقیق روی این مسئله کار کرده‌اند.

مسکو و کی‌یف، پس از بروز بحران اوکراین، جنگ اقتصادی بی‌سابقه‌ای نیز علیه یکدیگر راه انداخته‌اند. دیروز دوشنبه(26 خرداد ماه) روسیه به دلیل دریافت نشدن طلب گازی خود،‌ گاز اوکراین را قطع کرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول