اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پروشنکو: اتحادیه اروپا فورا تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کند/آغاز عملیات «ضد‌تهاجم» در شرق اوکراین

رئیس‌جمهوری اوکراین با اعلام آغاز مرحله جدید «عملیات ضدتهاجم» در مناطق شرقی این کشور، از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا با تشدید تحریم‌ها، همکاری‌های نظامی-فنی خود با روسیه را متوقف کنند.

پروشنکو: اتحادیه اروپا فورا تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کند/آغاز عملیات «ضد‌تهاجم» در شرق اوکراین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «پترو پروشنکو»، رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید همکاری‌های نظامی-فنی خود با روسیه را قطع کنند. وی این دیدگاه خود را شب گذشته در جریان مذاکرات تلفنی خود با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه بیان کرد.

پروشنکو گفت: «اتحادیه اروپا باید بسیار فوری و با توافق کامل برای اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، از جمله توقف همکاری‌های نظامی-فنی با این کشور، تصمیم گیری کند.»

رئیس جمهور اوکراین همچنین تاکید کرد که مایل است تا توافقنامه اتحاد با اتحادیه اروپا در آینده بسیار نزدیک امضاء شود.

علاوه بر این «پروشنکو» روز شنبه(دیروز) در بیانیه‌ای خطاب به مردم اوکراین اعلام کرد که ارتش این کشور برای نخستین بار وارد مرحله «عملیات ضدتهاجم» در مناطق شرقی کشور شده است.

به گفته وی، تنها ظرف 4 روز گذشته در جریان این عملیات، در منطقه ماریوپل نظم و آرامش برقرار شده و بیش از 248 کیلومتر از خاک اوکراین تحت کنترل نیروهای ارتش قرار گرفته است. درگیری در مناطق مسکونی لوهانسک و دونتسک متوقف شده و در این نواحی 11 منطقه از وجود نیروهای استقلال طلب پاکسازی شده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین یادآور شد که وی دستور داده است تا روز دوشنبه (16 ژوئن، 26 خرداد) نشست فوق العاده شورای امنیت و دفاع اوکراین تشکیل شود که دستور کار آن، یکی اجرای عملیات برقراری کنترل بر مناطق مرزی و دیگری اقدام قاطع برای اجرای طرح صلح در مناطق شرقی اوکراین است.

این واکنش‌ها پس از آن که استقلال طلبان روز شنبه(دیروز) اقدام به سرنگونی دو هواپیمای جنگی ارتش اوکراین کردند، صورت می‌گیرد.

ده‌ها نفر از نظامیان ارتش اوکراین در این دو حاثه کشته شدند. «پروشنکو» با معرفی استقلال‌طلبان به عنوان «تروریست» گفته،‌ از آنها انتقام می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول