اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستور «پروشنکو» برای تعیین یکجانبه خطوط مرزی با روسیه

دبیر شورای امنیت ملی اوکراین به فرمان پروشنکو دولت این کشور را موظف کرد تا تمامی خطوط مرزی اوکراین با روسیه را بطور یک‌جانبه مشخص نموده و تدابیری برای تقویت امنیت در این مناطق در نظر گرفته شود.

دستور «پروشنکو» برای تعیین یکجانبه خطوط مرزی با روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین تصمیم گرفته است تا بصورت یک‌جانبه خطوط مرزی این کشور با فدراسیون روسیه را مشخص نماید.

«آندری پاروبی» دبیر شورای امنیت ملی اوکراین روز دوشنبه(دیروز) در کنفرانس خبری در کی‌یف با اعلام این خبر، یادآور شد که این تصمیم بعلاوه برخی تدابیر دیگر به منظور تقویت امنیت مرزهای روسیه و اوکراین اتخاذ شده است.

وی گفت: «این دستور به کابینه وزرای اوکراین داده شده تا خطوط مرزهای ملی کشور با روسیه بطور دقیق مشخص گردند تا امنیت تجهیزات مهندسی و نظامی مستقر در مرزهای اوکراین بطور کامل تامین گردد.»

دبیر شورای امنیت ملی اوکراین یادآور شد که صحبت از ایجاد پست‌های نظامی لازم و تعیین خطوط مرزی کشور در سراسر مرز مشترک اوکراین با روسیه است.

وی همچنین تاکید کرد که تقویت خطوط مرزی به حساب بودجه دولت انجام شده و ««پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری دستور داده است که این اقدامات در کمترین زمان ممکن تحقق پیدا کند.

«میخائیل کووال» کفیل وزارت دفاع اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور این هفته مرز مشترک خود با فدراسیون روسیه را بطور کامل خواهد بست. به گفته وی، مرزبانان اوکراین تاکنون 250 کیلومتر از مرز مشترک دو کشور را بسته و تحت کنترل کامل خود قرار دادند.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که اگر موارد نقض خطوط مرزی از سوی اوکراین بار دیگر تکرار شود، مقامات مسکو تدابیر لازم برای تامین امنیت مناطق مرزی را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول