اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو مجلس سنای افغانستان در گفت‎وگو با فارس:

کاندیداها باید آمادگی پیروزی و تحمل شکست را داشته باشند

عضو مجلس سنای افغانستان با اشاره به سرنوشت و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و همچنین اختلافات به وجود آمده بین 2 کاندیدای رقیب اظهار داشت که کاندیداها باید آمادگی پیروزی و تحمل شکست را داشته باشند.

کاندیداها باید آمادگی پیروزی و تحمل شکست را داشته باشند

«عارف‎الله پشتون» عضو مجلس سنای افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، با اشاره به سرنوشت و نتیجه انتخابات افغانستان و همچنین اختلافات به وجود آمده بین 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کاندیداها باید آمادگی پیروزی و تحمل شکست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را داشته باشند.

پشتون افزود: آرای ملت افغانستان تعیین کننده است نه احساسات یک تیم واحد انتخاباتی و یا بخشی از مردم به همین دلیل هر کاندیدا باید پیروزی در انتخابات یا شکست در این روند را بپذیرد.

به باور وی، هنوز زود است که نتیجه انتخابات را پیش بینی کرد، اما بدون شک کاندیدایی پیروز این انتخابات خواهد بود که آرای بیشتر مردم را از آن خود کرده باشد.

این کارشناس افغان معتقد است که سرنوشت ملت و دولت افغانستان بیشتر از تمام موارد جاری در افغانستان مهم است و هیچ کاندیدایی نباید تلاش کند تا با آرای تقلبی و یا بازی با احساسات مردم آن‎ها را با آینده‌ای مبهم و غیر قابل قبول مواجه کند.

وی تأکید کرد که رهبری به معنی برتری از دیگر افغان‎ها نیست و همچنین رسیدن به این مقام در افغانستان به مفهوم رسیدن به آن از هر راه ممکن نیست، بلکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید از روند انتخابات با آرای پاک ملت این کشور به رهبری ملت افغانستان برسند.

این عضو مجلس سنای افغانستان از هر 2 کاندیدای ریاست جمهوری خواست تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری که ناشی از آرای پاک مردم باشد را بپذیرند و برای پیشرفت و ترقی ملت این کشور تلاش کنند.

پشتون در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اعتراضات در شهر کابل توسط هواداران یک تیم انتخاباتی چنین اقداماتی را زودهنگام دانست و تأکید کرد: هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشده است و راه‌اندازی تظاهرات زود است.

به اعتقاد وی، هواداران کاندیداهای ریاست جمهوری باید صبر پیشه کرده و منتظر رسیدگی به شکایت‎ها و خواسته‎های مشروع تیم‎های انتخاباتی باشند تا مشخص شود که چه اندازه به شکایت‎های تیم‎های انتخاباتی رسیدگی می‎شود.

پشتون در ادامه گفت: رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی رسیدگی به خواسته‎های شخصی یک تیم انتخاباتی نیست.

این سناتور افغان معتقد است: اعتراضات و اختلافات انتخاباتی در تمام کشورهای دنیا معمول بوده و اکثر کشورها این تجربه را دارند که تیم‎های انتخاباتی علیه رقیب خود شکایت می‎کنند.

عارف‎الله پشتون در پایان سخنان خود تصریح کرد: این اعتراضات و درج شکایت‎ها و اختلافات به وجود آمده نمی‎تواند افغانستان را به سوی افزایش بحران رهنمون سازد و ملت این کشور را به سمت تنش‎ها و درگیری‎های داخلی سوق دهد.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 24 خردادماه بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای پیشتاز دور اول این روند برگزار شد، اما پس از برگزاری این انتخابات عبدالله رقیب خود را متهم به انجام تقلب‎های گسترده کرد.

احمدزی نیز عبدالله را متهم به تقلب کرده و شکایت‎های بیشتری نسبت به وی در کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی این کشور ثبت کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول