اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان

روند جمع بندی برگه‌های نتایج آرا ادامه دارد

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، ضمن تایید تاخیر اعلام نتایج مقدماتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، گفت: روند جمع‌بندی برگه‎های نتایج آرا ادامه دارد و تاکنون 80 درصد آرا در بانک‌های اطلاعاتی ثبت شده است.

روند جمع بندی برگه‌های نتایج آرا ادامه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «یوسف نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، ضمن تایید تاخیر اعلام نتایج مقدماتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اظهار داشت: روند جمع‎بندی برگه‎های نتایج آرا بر اساس جدول زمانی از پیش تعیین‎شده ادامه دارد.

وی افزود: 80 درصد آرا وارد بانک اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان شده است و این کمیسیون خود را موظف به پاسخگویی مسئولانه، دقیق و قابل قبول نسبت به تمامی پرسش‎ها و نگرانی‎های کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور می‎داند.

نورستانی تصریح کرد: برای رفع اختلافات انتخاباتی پیش آمده، گفت‎وگوهایی بین دولت افغانستان، نمایندگان 2 تیم انتخاباتی و نمایندگان دفتر سیاسی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) جریان دارد و قرار است که سازمان ملل متحد برای میانجیگری در حل اختلافات انتخاباتی افغانستان تلاش کند؛ اما میزان سهم‎گیری و نحوه نقش‎آفرینی یونام در این مورد هنوز مشخص نشده است.

عبدالله عبدالله بدنبال بحران در افغانستان نیست

نورستانی در مورد احتمال افزایش تنش در نتیجه اختلاف انتخاباتی، اظهار داشت:  هیچ کسی تمایل به بحرانی‎شدن وضعیت جاری افغانستان ندارد و مطمئنا عبدالله عبدالله نیز نمی‎خواهد افغانستان به سمت بحران کشیده شود

مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بیش از 7 میلیون نفر است

«ضیاءالحق امرخیل»رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل افغانستان نیز در این نشست خبری حضور یافت و در مورد آمار شرکت کنندگان دور دوم توضیح داد.

وی گفت: میزان مشارکت در دور دوم انتخابات بیش از هفت میلیون نفر است و کمیسیون انتخابات این آمار را بر اساس گزارش‎های دریافتی از دفاتر ولایتی خود در روز انتخابات اعلام کرده است.

امرخیل تصریح کرد: دفاتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات موظف شده تا در ساعات پایانی روند رای‌گیری آمار رای‌دهندگان این مراکز را به صورت دقیق به دفتر مرکزی این کمیسیون گزارش دهند.

آمار شرکت‎کنندگان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که حدود هفت میلیون نفر اعلام شده بود یکی از موضوعات اختلافی تیم‌های انتخاباتی است و تیم «اصلاحات و همگرایی» با غیرمعتبر بودن آمار رای‌دهندگان، آن را ساخته کمیسیون انتخابات دانسته است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان درحالی  به کار خود ادامه می‎دهد که از سوی پلیس کابل در روز انتخابات (24 خرداد)  به انتقال مواد انتخاباتی به نقطه نامعلوم و استفاده از آن به نفع کاندیدای مشخص متهم شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول