اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تاکید برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان

کمیسیون‎های انتخاباتی به آرای مردم احترام گذارند

برخی اعضای پارلمان افغانستان با اشاره به اختلافات به وجود آمده بین 2 کاندیدای ریاست جمهوری از کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور خواستند تا به تک تک آرای مردم افغانستان احترام گذارند.

کمیسیون‎های انتخاباتی به آرای مردم احترام گذارند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در کابل، «شکریه بارکزی» عضو پارلمان افغانستان در نشست عمومی امروز (شنبه) این مجلس با اشاره به احتمال انجام تقلب‎های گسترده در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور از کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان خواست تا به آرای ملت این کشور احترام گذارد.

بارکزی افزود: کمیسیون مستقل انتخابات باید آرای پاک مردم را از آرای تقلبی تفکیک کند، زیرا آرای اصلی بایستی سرنوشت ملت این کشور را تعین کنند.

وی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، نظارتی دقیق داشته باشد، زیرا نظارت این نهاد جهانی بر مشروعیت دولت این کشور موثر است.

عضو پارلمان افغانستان در پایان سخنان خود به کم کاری برخی ادارات دولتی این کشور به دلیل عدم تعیین سرنوشت انتخابات تأکید کرد و گفت که در اکثر ادارات دولتی فساد اداری به صورتی گسترده‌ای در حال انجام است.

با این حال، «کمال‎ناصر اصولی» عضو دیگر این مجلس با اشاره به تقلب‎های احتمالی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید نتیجه آرای ملت این کشور را بپذیرند.

اصولی افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری باید شکست را نیز تحمل کنند، زیرا هر 2 کاندیدا در یک زمان امکان پیروزی در انتخابات را ندارد.

وی از کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور خواست تا روند شمارش آرا را به صورت دقیق تحت نظارت ناظران ملی و بین المللی انجام دهند و نتیجه آرای ملت این کشور را اعلام کنند.

«زهیر سعادت» عضو دیگر پارلمان افغانستان نیز بر شفافیت انتخابات ریاست جمهوری این کشور تأکید کرد و گفت:صندوق‎های رأی‎گیری که بر اثر انجام تقلب‎های گسترده پر شده است باید خالی و آرای این صندوق‎ها شمارش نشود.

سعادت افزود: متخلفان که صندوق‎های انتخاباتی را پر کرده‎اند باید هم‎اکنون به مراجع قضایی معرفی شوند و روند شمارش آرا نیز متوقف شود تا شفافیت انتخابات حفظ شود.

با این حال، «محمدآصف محسنی» عضو دیگر این مجلس نیز با تاکید بر شفافیت انتخابات از بحران‎های احتمالی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی تصریح کرد: اگر بر اثر اختلافات به وجود آمده در انتخابات ریاست جمهوری دامنه بحران در این کشور گسترده‎تر شود، مسئول نتایج و عواقب آن «حامد کرزی» رئیس جمهور و مسئولان کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور هستند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 24 خرداد میان «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای پیشتاز دور اول انتخابات این کشور برگزار شد، اما با گذشت یک روز از انتخابات تیم انتخاباتی عبدالله اعلام کرد که در این روند تقلب‎های گسترده و سازمان یافته‎ای انجام شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول