اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 160 شبه‎نظامی طالبان/ دستگیری 9 نفر به اتهام جرائم جنایی در غرب افغانستان

کشته شدن 160 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان، دستگیری 9 نفر به اتهام جرائم جنایی و دستگیری 5 سارق در ولایت قندوز بخشی از رویدادهای امنیتی افغانستان در 24 گذشته هستند.

کشته و زخمی شدن 160 شبه‎نظامی طالبان/ دستگیری 9 نفر به اتهام جرائم جنایی در غرب افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفترمطبوعاتی ریاست امنیت ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که گروه 300 نفری از شبه‎نظامیان طالبان و «شبکه حقانی» به یک پایگاه امنیتی نیروهای افغان در منطقه «زیروک» ولایت «پکتیکا» حمله کردند که با واکنش سریع نیروهای امنیتی افغان و پشتیبانی هوایی، 60 نفر از این شبه نظامیان داخلی و خارجی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

در همین حال «مخلص افغان» والی ولایت پکتیکا در شرق افغانستان گفت که در این عملیات چهار پلیس کشته و 3 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ولایت پکتیکا یکی از ولایت‎های ناامن افغانستان است که گاهی شاهد حمله تروریستی شبه‎نظامیان طالبان و دیگر جنگجویان خارجی بوده، اما این حمله از سنگین‌ترین حملات در ماه‏‎های اخیر در این کشور بوده است.

دستگیری 9 نفر به اتهام جرائم جنایی در غرب افغانستان

«عبدلرئوف احمدی»، سخنگوی پلیس ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان 9 نفر را به اتهام تولید الکل، قاچاق مواد و اسلحه در منطقه «انجیل» و «گذره» این ولایت دستگیر کردند.

به گفته احمدی، این افراد زمانی که قصد انتقال تعدادی اسلحه و مواد مخدر را به شهر هرات، داشتند در بازرسی پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: همچین پلیس، یک کارخانه تولید مشروبات الکلی را با 450 بطری مشروب در منطقه گذره، کشف و تخریب کردند.

در عین حال مقام‎های امنیتی افغان در غرب افغانستان از کشته شدن 2 پلیس و زخمی شدن 4 چهار نفر دیگر بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در منطقه «زنده جان» ولایت هرات خبر دادند.

کشته و زخمی شدند 83 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان به انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های  «کنر»، «ننگرهار»، «کاپیسا»، «بلخ»، «هرات» و «غور» در 24 ساعت گذشته 69 شبه‎نظامی طالبان کشته،14  نفر زخمی و 8 نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، در این عملیات تعداد جنگ افزار سبک و سنگین نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎‎ دیگری از کشته شدن 2 مین گذار در هنگام جاسازی مین کنار جاده‎ای در منطقه «غورک» ولایت «قندهار» در جنوب این کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده که 15 حلقه مین و  9 گلوله موشک از ولایت‎های «کنر»، «لغمان»، قندهار، «ارزگان»، «پکتیا»، «هرات» و «نیمروز» از سوی نیروهای امنیتی افغان کشف و خنثی شد.

دستگیری 5 سارق در شمال افغانستان

«ویس الدین تلاش»، مدیر مبارزه با جرائم ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان، پنج سارق سازمان یافته را از حوزه «اول» امنیتی شهر قندوز دستگیر کردند.

به گفته تلاش، این افراد چند وقت پیش نیز اجناس قیمتی و اموال مسافرین را در یکی از جاده‌های منتهی به این ولایت به سرقت برده بودند.

کشته شدن 17 شبه‎نظامی طالبان در شمال افغانستان

«عبدالرحمن رحیمی»، فرمانده پلیس ولایت «بلخ» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در یک ماه گذشته 17 شبه‎نظامی طالبان کشته، 14 نفر زخمی و 30 نفر دیگر دستگیر شدند.

به گفته رحیمی، در جریان این عملیات‎ها 127 کیلوگرم مواد منفجره نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

کشته شدن 2 فرد مسلح در غرب افغانستان

«عبدالحی خطیبی»، سخنگوی والی ولایت «غور» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: در درگیری بین افراد مسلح و پلیس افغان در منطقه «تیوره» 2 نفر کشته و 3 نفر دیگر دستگیر شدند.

به گفته خطیبی، این درگیری زمانی رخ داد که 2 گروه قومی در بین خود درگیر بودند که پلیس برای جلوگیری از درگیری وارد عمل شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول