اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان

کشته و زخمی شدن 41 شبه‎نظامی طالبان/زخمی شدن 9 غیرنظامی در جنوب افغانستان

کشته و زخمی شدن 41 شبه‎نظامی و یک فرمانده طالبان، زخمی شدن 9 غیرنظامی، دستگیری 3 تروریست و کشته شدن 2 پلیس بر اثر انفجار از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

کشته و زخمی شدن 41 شبه‎نظامی طالبان/زخمی شدن 9 غیرنظامی در جنوب افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان امروز (چهارشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «ننگرهار»، «بلخ»، «لوگر»، «غزنی» و «کنر» در 24 ساعت گذشته 35 شبه‎نظامی طالبان کشته، شش نفر زخمی و 19 نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 20 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت‎های «قندوز»، «تخار»، «قندهار»، «جوزجان»، «خوست» و «پکتیکا» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

در همین حال وزارت کشور با انتشار اطلاعیه دیگری از دستگیری یک عامل انتحاری همراه با چهار جلیقه انتحاری، 530 کیلوگرم مواد منفجره و چهار حلقه مین از ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان خبر داد.

زخمی شدن 9 غیرنظامی در جنوب افغانستان

«محبوب الله سباون»، فرماندار منطقه «گیلان» ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای 2 غیرنظامی کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر «نظیف الله سلطانی» سخنگوی تیپ 203 «تندر» ولایت غزنی از کشته شدن 2 شبه‎نظامی طالبان بر اثر انفجار مین جاسازی شده خودشان در منطقه «رشیدان» این ولایت خبر داد.

کشته شدن یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان در شمال  افغانستان

«همایون رشیدی»، مسئول بخش مطبوعاتی فرماندهی ولایت «کاپیسا» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در نتیجه عملیات مشترک نظامیان خارجی و نیروهای امنیتی افغان در منطقه «نجراب» این ولایت هفت شبه‎نظامی طالبان شامل یک فرمانده این گروه به نام «قاری ثناگل»  کشته و 10 نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

به گفته رشیدی، در این عملیات تعدادی جنگ افزار نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

دستگیری 3 تروریست در غرب افغانستان

«عبدالروف احمدی»، سخنگوی پلیس ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان 3 نفر را به اتهام قتل 2 شهروند در این ولایت دستگیر کردند.

از سوی دیگر «نستوه ناصری» سخنگوی ارتش ملی در جنوب افغانستان نیز اعلام کرد که در عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «نهرسراج» ولایت «هلمند» شش نفر کشته، چهارنفر زخمی و 3 نفر دیگر دستگیر شدند.

کشته شدن 2 پلیس در 2 انفجار در شرق افغانستان

«محمد مبارز زدران»، سخنگوی والی ولایت «خوست» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که در انفجار مین کنارجاده‎ای در این ولایت 2 پلیس کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته زدران، در این ولایت 2 انفجار پی در پی رخ داد که در نتیجه انفجار دوم چهار غیرنظامی زخمی شدند.

نابودی 2 کارخانه حشیش در شرق افغانستان

ارتش ملی افغانستان در شرق این کشور با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و نظامیان خارجی در ولایت «ننگرهار» 2 کارخانه تولید حشیش نابود شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول