اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان

کشف 82 کیلوگرم مواد مخدر/ اعزام 240 پلیس افغان برای آموزش به ترکیه

کشف 82 کیلوگرم مواد مخدر، اعزام 240 پلیس برای آموزش به ترکیه، کشته و زخمی شدن 10 غیرنظامی و کشته شدن هفت شبه‎نظامی طالبان از رویدادهای مهم امنیتی امروز افغانستان هستند.

کشف 82 کیلوگرم مواد مخدر/ اعزام 240 پلیس افغان برای آموزش به ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان یک محموله 82 کیلوگرمی تریاک و حشیش را از یک خودرو، در منطقه «سرخرود» ولایت «ننگرهار»، کشف و ضبط کردند.

براساس این اطلاعیه، به اتهام انتقال این مقدار مواد مخدر، راننده خودرو توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده است.

اعزام 240 پلیس افغان برای آموزش به ترکیه

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که 240 نفر از جوانان این کشور برای شش ماه آموزش ویژه افسری به کشور «ترکیه» می‌روند.

این در حالی است که از پیشتر از این نیز نیز کشور ترکیه برای حرفه‌ای شدن نیروهای امنیتی افغان کمک‌های آموزشی نیز در اختیار نیروهای افغان قرار داده بود.

کشته و زخمی شدن 10 غیرنظامی در شرق افغانستان

«فیض الله غیرت»، فرمانده پلیس ولایت «خوست» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در مرکز این ولایت، 2 غیرنظامی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته غیرت، هدف از این حمله، نیروهای امنیتی بودند که سوار برخودرویی از این منطقه عبور می‌کردند.

کشته شدن 7 شبه‎نظامی طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کابل»، «ننگرهار»، «لغمان»، «قندهار»، «میدان وردک»، «لوگر» و «پکتیا» در 24 ساعت گذشته هفت شبه‎نظامی طالبان کشته و شش نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 29 حلقه مین و تعدادی جنگ افزار سبک و سنگین از ولایت‎های «هلمند»، «قندهار»، «لغمان» و ننگرهار نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

دستگیری یک فرمانده شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفترمطبوعاتی والی ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد نیروهای امنیتی افغان در عملیاتی در منطقه «پنجوایی» ولایت قندهار، یک فرمانده شبه‎نظامیان طالبان را به نام «محمد سلیم» دستگیر کردند.

بر اساس این اطلاعیه، این فرمانده طالبان در حملات انتحاری، ترور زنان و کودکان، وارد کردن جلیقه انتحاری و جاسازی مین کنار جاده‎ای در این ولایت دست داشته است.

دفترمطبوعاتی ولایت قندهار با انتشار اطلاعیه‏‎ای دیگری نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان یک نفر را به جرم ساختن پلاک تقلبی خودرو و گواهینامه در منطقه «سپین بولدک» این ولایت دستگیر کردند.

از سوی دیگر «نظیف الله سلطانی» سخنگوی تیپ 203 «تندر» ولایت «غزنی» در جنوب افغانستان نیز از کشته شدن یک شبه‎نظامی طالبان و زخمی شدن 2 نفر دیگر در منطقه «گیلان» این ولایت خبر داد.

قیام‌های مردمی علیه شبه‎نظامیان طالبان در شرق افغانستان

«عبدالخالق معروف»، فرماندار منطقه «حصارک» ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که مردم این منطقه علیه شبه‎نظامیان طالبان قیام کرده‌اند و اکنون درگیری‌ها ادامه دارد.

به گفته معروف، نیروهای امنیتی افغان نیز به کمک مبارزان مردمی آمده‌اند. تاکنون تلفات ناشی از این درگیری مشخص نیست.

دستگیری 9 سارق در کابل

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 9 نفر را به اتهام ترور، سرقت و جعل اسناد از حوزه‎های «ششم»، «هفتم»، «پانزدهم» و «هفدهم» امنیتی شهر کابل دستگیر کردند.

براساس این اطلاعیه، پلیس فرودگاه کابل نیز 2 نفر را به اتهام ساخت گذر‎نامه تقلبی که قصد سفر به خارج را داشتند از این فرودگاه دستگیر کردند.

در این اطلاعیه آمده است که در یک عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «نوزاد» ولایت «هلمند» نیز 370 جریب زمین از کشت مواد مخدر پاکسازی شد.

براساس اطلاعیه دیگر وزارت کشور افغانستان، یک نفر از مقام‎های دولتی در منطقه «شکردره» ولایت کابل به جرم دریافت مبلغ 25هزار افغانی به عنوان رشوه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول