اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تهدید شورای امنیت به تحریم طرف‌های درگیر در سودان جنوبی

شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته پنجشنبه طرف‌های درگیر در سودان جنوبی را در پی قتل عام صدها تن در این کشور به تحریم تهدید کرد.

تهدید شورای امنیت به تحریم طرف‌های درگیر در سودان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در بیانیه‌ای تهدید کرد تحریم‌هایی هدفمند را علیه عاملان خشونت‌های مرگبار در سودان جنوبی اعمال می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در این بیانیه با ابراز خشم و ناراحتی از کشته شدن بیش از 200 نفر در شهر نفت خیز «بنتیو»، مرکز استان «الوحده» در شمال سودان جنوبی آمادگی خود را برای اتخاذ تدابیری مناسب علیه آنهایی که عامل این کشتار هستند، ابراز کرد.

 ‫از سوی دیگر دولت سودان جنوبی اعلام کرد از اتهامات علیه چهار شورشی برجسته که به علت تلاش برای سرنگون کردن دولت محاکمه می شدند، صرفنظر می کند.‬

«پالیون واناویلا» وزیر دادگستری سودان جنوبی به خبرنگاران گفت: رهبری کشور تصمیم گرفته است به منظور کمک به گفت‌وگو، صلح و هماهنگی میان اهالی سودان جنوبی، من از قدرتم برای متوقف کردن این روندها استفاده کنم.

ارتش سودان جنوبی در اواسط ماه آوریل جاری کنترل شهر « بنتیو » مرکز ایالت نفت خیر الوحده در شمال این کشور را در حمله شورشیان از دست داد.

شورشیان در این حمله همچنین چند چاه نفتی را که 80 درصد درآمد نفتی سودان جنوبی را تامین می‌کرد،تصرف کردند.

از نیمه‌های ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2013) تاکنون، درگیری میان نیروهای سلوا کر، رئیس جمهور سودان جنوبی با ریک ماشار معاون وی به رغم امضای توافق آتش بس همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول