اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شورشیان جنوب سودان در آستانه تصرف چاه‌های اصلی نفتی

شورشیان جنوب سودان اعلام کردند در آستانه تصرف چاه‌های اصلی نفتی سودان جنوبی قرار دارند.

شورشیان جنوب سودان در آستانه تصرف چاه‌های اصلی نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورشیان جنوب سودان با اعلام اینکه در آستانه تصرف چاه‌های نفتی سودان جنوبی قرار دارند، مدعی شدند که دولت جوبا در میان حمامی از خون در آستانه فروپاشی و سرنگونی است.

«لول روای کوانگ»، سخنگوی شورشیان جنوب سودان در این‌ باره با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهایی که با «سلواکر»، رئیس جمهوری سودان جنوبی مبارزه می‌کنند، موفق شدند که شهر «رینک» در نزدیکی مرزهای سودان و سودان جنوبی را تصرف کنند.

این بیانیه در ادامه افزوده است که شورشیان جنوب هم اکنون در حال پیشروی به سمت چاه‌های نفتی منطقه «بالویش» هستند و در آستانه تصرف این چاه‌ها که از جمله چاه‌های مهم و اصلی سودان جنوبی هستند، قرار دارند.

بیانیه مذکور از شرکت‌هایی که در این چاه‌‌ها مشغول به کار هستند، خواستار توقف تولید نفت و فراخواندن کارمندانش از بیم قرار گرفتن در تیر رس حملات این گروه‌ها شده است.

درگیری‌های جاری در سودان جنوبی که هم اکنون در قالب درگیری شورشیان با دولت مرکزی قابل جریان دارد، را باید در چارچوب درگیری‌های قبیله‌ای قبایل سودان جنوبی ملاحظه کرد.

سخنگوی ارتش سودان جنوبی اما این ادعای شورشیان را تکذیب کرد و آن را دروغی بزرگ خواند.

سودان جنوبی به عنوان جوان‌ترین کشور دنیا، ژوئیه 2011 پس از ده‌ها سال نزاع با دولت مرکزی سودان که بیش از یک ‌و نیم میلیون کشته برجا گذاشت، با رای مردم در همه‌پرسی سراسری از سودان مستقل شد و پس از آن به دلیل جنگ قدرت میان رئیس جمهور منتخب و معاون وی، به عرصه جنگ داخلی تبدیل شد که تاکنون بیش از 10 هزار نفر جان خود را در این درگیری‌ها از دست داده اند

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول