اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

افغانستان در 24 ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن 44 شبه‎نظامی/ ترور یک مقام دولتی در شرق افغانستان

کشته و زخمی شدن 44 شبه‎نظامی طالبان، ترور یک مقام دولتی در شرق، کشف 854 گرم حشیش از یک مسافر در فرودگاه کابل، دستگیری 3 فرد انتحاری در کابل، بخشی از رویدادهای مهم 24 ساعت گذشته افغانستان هستند.

کشته و زخمی شدن 44 شبه‎نظامی/ ترور یک مقام دولتی در شرق افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «کابل»، «کنر» و «پکتیکا» در 24 ساعت گذشته 12 شبه‎نظامی طالبان کشته، 9 نفر زخمی و 3 نفر دیگر دستگیر شدند.

براساس این اطلاعیه، 2 حلقه مین و مقداری مواد منفجره از ولایت‎های «فراه»، «میدان وردک» و کنر به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

وزارت کشور با انتشار اطلاعیه‎ای دیگر از کشف 60 کیلوگرم تریاک در منطقه «میوند» ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان خبر داد.

ترور یک مقام دولتی در شرق افغانستان

«سرحد زواک»، سخنگوی والی ولایت «لغمان» در شرق افغانستان در گفت‏‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در خودروی حامل «شاه محمود قریشی» مدیر حقوقی منطقه «قرغه»، وی کشته شد و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته زواک، قریشی در مسر انتقال به بیمارستان جان باخت.

کشف 854 گرم حشیش از یک مسافر در فرودگاه بین‌المللی کابل

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام که نیروهای امنیتی افغان یک شهروند افغان که قصد انتقال 854 گرم حشیش را به خارج داشت در فرودگاه بین‌المللی کابل دستگیر شد.

براساس این اطلاعیه، فرد دستگیرشده مواد مخدر را در بدن خود جاسازی کرد بود.

این در حالی است که چند هفته پیش نیز یک شهروند خارجی که مواد مخدر به همراه داشت در فرودگاه کابل توسط نیروهای امنیتی افغان دستگیر شده بود.

دستگیر 3 فرد انتحاری در کابل

دفترمطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان 3 فرد انتحاری را همرا با یک خودرو و یک جلیقه انتحاری  از حوزه  «چهارم» امنیتی دستگیر کردند.

براساس این اطلاعیه، 2 نفر از دستگیر شدگان شهروندان پاکستانی هستند.

کشته شدن 2 فرمانده شبه‎نظامیان طالبان در نقاط مختلف افغانستان

دفترمطبوعاتی وزارت دفاع ملی افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای کرد که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «لوگر»، «زابل»، «میدان وردک» و «هلمند» در 24 ساعت گذشته 2 فرمانده شبه‎نظامیان طالبان کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

براساس این اطلاعیه، 20  حلقه مین نیز از این عملیات‎ها به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

کشته شدن 2 شبه‎نظامی طالبان در جنوب افغانستان

دفترمطبوعاتی والی ولایت «قندهار» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در حمله شبه‎نظامیان طالبان به نیروهای امنیتی افغان در منطقه «میوند» این ولایت 2 شبه‎نظامی طالبان کشته شدند.

براساس اطلاعیه، این درگیری زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی افغان در حال پاکسازی مزارع کوکنار در این منطقه بودند.

گفته می شود که در منطقه میوند 100 جریب زمین زیر کشت کوکنار بوده که توسط ریاست مبارزه با مواد مخدر این کشور پاکسازی شده است.

کشف 140 کیلوگرم تریاک در غرب افغانستان

«نورالدین شریفی»، مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت «غور» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‏‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان 140 کیلوگرم تریاک که در یک خودرو جاسازی شده بود را در این ولایت کشف کردند.

به گفته شریفی، راننده خودرو توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

جلوگیری از انتقال مواد مخدر به داخل زندانی در غرب افغانستان

«سیدشریف یلانی»، مدیر زندان ولایت «هرات» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان چهار نفر که قصد انتقال یک کیلوگرم حشیش را به داخل زندان این ولایت داشتند، دستگیر شدند.

به گفته یلانی، افراد دستگیر شده این مقدار مواد مخدر را در بدن خود جاسازی کرده بودند که توسط پلیس کشف و دستگیر شدند.

کشته و زخمی شدن 5 نفر در غرب افغانستان

«عبدالحی خطیبی»، سخنگوی والی ولایت «غور» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت در یک درگیری میان افراد مسلح غیرمسئول در منطقه «تیوره» این ولایت یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

انتقال 40 زندانی از شمال افغانستان به کابل

«توریالی عابدینی»، فرمانده پلیس ولایت «فاریاب»، در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که پس از بررسی پرونده‌های زندانیان توسط هیئت ریاست بازداشتگاه افغانستان نزدیک به 40 زندانی از این ولایت به کابل انتقال داده شدند.

به گفته عابدینی، رئیس عمومی بازداشتگاه وزارت کشور افغانستان به دنبال حمله چند روز پیش شبه‎نظامیان طالبان به زندان  ولایت فاریاب نزدیک به 40 زندانی خطرناک را به زندان «پلچرخی» کابل منتقل کردند.

این در حالی است که جمعه گذشته شبه‎نظامی طالبان به زندانی در مرکز ولایت فاریاب حمله کردند که در نتیجه 2 پلیس و یک زندانی کشته و چهار زندانی دیگر موفق به فرار شدند.

کشته و زخمی شدن 12 شبه‎نظامی طالبان در شمال افغانستان

«احمد جاوید بشارت»، سخنگوی پلیس ولایت «بغلان» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت در یک عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «دهنه غوری» این ولایت چهار شبه‎نظامی طالبان کشته و هشت نفر به شمول 2 فرمانده آن‌ها به نام «جانداد» و «قاری غیور»  دستگیر شدند.

به گفته بشارت، در نتیجه این عملیات چهار محل از وجود شبه‎نظامی طالبان پاکسازی شده که در این عملیات یک فرمانده پلیس محلی نیز کشته شده است.

کشته و زخمی شدن 30 شبه‎نظامی طالبان در شمال افغانستان

«مسعود یعقوبی»، سخنگوی پلیس ولایت «فاریاب» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت در یک عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «قیصار» این ولایت 23 شبه‎نظامی طالبان کشته 8 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته یعقوبی، چندین محل این منطقه به دست شبه‎نظامیان طالبان افتاده بود که در حمله نیروهای امنیتی افغان این محل‌ها از وجود طالبان پاکسازی شد.

از سوی دیگر «عبدالرحمن محمودی»، معاون والی ولایت «جوزجان» از دستگیری چهار فرد همراه با یک جلیقه انتحاری توسط نیروهای امنیتی افغان در شهر «شبرغان» این ولایت خبر داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول