اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

خودمراقبتی کلیدی‌ترین رمز سلامتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خودمراقبتی کلیدی‌ترین رمز سلامتی است.

خودمراقبتی کلیدی‌ترین رمز سلامتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر حقدوست عصر امروز در نشست خبری با اشاره به شعار هفته سلامت با عنوان «یک عمر سلامت با خود مراقبتی» اظهار داشت: نقش خود فرد همیشه به عنوان کلیدی‌ترین رمز سلامتی است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز نقش خودمراقبتی در حفظ سلامتی مهم‌تر شده است، بیان داشت: این امر به دلیل افزایش آگاهی، تغییر الگوهای بیماری، چند علتی بودن بیماری‌ها و پیچیدگی‌های پیشگیری، تشخیصی و درمان است.

حقدوست تصریح کرد: زمانی بی‌سوادی و عدم دسترسی به منابع اطلاعاتی موجب می‌شد تا افراد جامعه اطلاعات کمتری در اختیار داشته باشند، اما اکنون دسترسی به منابع اطلاعاتی سهل شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیماری‌های کنونی مزمن و چند عاملی هستند، الگوی بیماری‌ها نیز تغییر کرده و در نتیجه عوامل برای درمان متعدد و پیچیده است.

حقدوست تصریح کرد: بخش زیادی از علل بیماری‌ها مستقیم و یا غیرمستقیم به سبک زندگی ما بستگی دارد، تغذیه، فعالیت‌های بدنی، نگاه به دنیا و ... در این زمینه مؤثر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: وضعیت سلامت استان و کشور مطلوب نیست و نیاز به اصلاح دارد و در این میان خودمراقبتی بیشترین نقش را دارد.

حقدوست اظهار داشت: در زمینه حمایت‌ها تا جایی که ما تلاش کردیم و وقت گذاشتیم، مورد حمایت قرار گرفتیم و استاندار نیز در این راه کمک‌های زیادی داشتند.

وی افزود: سرانه سلامت استان کرمان در سال گذشته 700 تا 800 میلیارد تومان بوده است، اما با این وجود کمبودهای زیادی داشتیم و با کسری 200 میلیارد تومانی مواجه بودیم.

حقدوست گفت: امیدواریم با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بسیاری از کمبودهای حوزه سلامت رفع شود.

انتهای پیام/80017/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول