اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

آموزش برنامه‌های خودمراقبتی از خانواده و مدرسه آغاز شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: آموزش برنامه‌های خودمراقبتی باید از محیط مدرسه و خانواده آغاز شود.

آموزش برنامه‌های خودمراقبتی از خانواده و مدرسه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسن ناصری ظهر امروز در آیین آغاز برنامه‌های هفته سلامت در دیلم با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن با تاکید بر آموزش خودمراقبتی تصریح کرد: خودمراقبتی راهکاری است که برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن انتخاب شده و خودمراقبتی اینکه ما بتوانیم با آگاهی و کسب مهارت‌های لازم از خود و خانواده‌ خودمان مراقبت کنیم.

ناصری اضافه کرد: طرحی که در بحث خودمراقبتی در بعضی از کشورهای جهان اجرا شده منجر به این شده که بار هزینه‌ای بیماران و افراد جامعه خیلی خوب کاهش پیدا کند و بار مراجعه افراد به مراکز درمانی کاهش یابد.

این مقام مسئول یادآور شد: در هفته سلامت برنامه‌های متنوعی با محوریت خودمراقبتی در شهرستان تدارک دیده شده که راس این برنامه‌ها اجرای برنامه‌های آموزشی و افزایش سطح آگاهی در مدارس است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پل ارتباطی بسیار خوبی بین شبکه بهداشت و خانواده‌ها هستند اذعان داشت: انتظاری که از شما دانش‌آموزان داریم این است که این آموزه‌ها را خوب یاد بگیرید و به خانواده‌های خود منتقل کنید تا خانواده‌ها هم به این سطح آگاهی برسند که بتوانند از خود مراقبت کنند.

ناصری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: خودمراقبتی دامنه وسیعی دارد و از یک مسواک زدن ساده شروع می‌شود و حتی یک عمل جراحی اعصاب هم به عنوان خودمراقبتی حرفه‌ای جزو برنامه‌هایی است که در سطح بهداشت و درمان پیش‌بینی شده است.

وی ابراز داشت: خودمراقبتی هم موجب کاهش عوارض بیماری‌های مزمن مثل دیابت می‌شود و هم می‌تواند در ارتقاء سطح سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها موثر باشد.

وی افزود: انتظار داریم با برنامه‌های آموزشی که در مدارس اجرا خواهد شد دانش آموزان این آموزه‌ها را یاد بگیرند و یار و یاور ما در امر خودمراقبتی باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش دیلم نیز گفت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان با تمام توان در کنار بهداشت و درمان آماده اجرای برنامه‌های خودمراقبتی در سطح مدارس است.

حسین بستانی افزود: امیدوارم با کمک و پشتیبانی مسئولان شهرستان به‌خصوص امام جمعه و فرماندار و همکارانم در آموزش و پرورش شهرستان دیلم را به جایگاه واقعی خود دراین عرصه برسانیم.

دراین مراسم به دانش‌آموزانی که نام آنها فاطمه و زهرا بود از سوی شبکه بهداشت و آموزش و پرورش جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول