اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

الگوگیری زنان از حضرت زهرا (س) سعادت آنان را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: زنان جامعه اسلامی الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دارند که اگر از آنان پیروی کنند قطع‌یقین به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابند.

الگوگیری زنان از حضرت زهرا (س) سعادت آنان را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن در دیدار با جمعی از بانوان و فرماندهان پایگاه‌های بسیج خواهران که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در دوران حیات خویش از امام زمان دوران خود بسیار حمایت می‌کرد که این امر موجب شد دشمنان زیادی داشته باشند.

وی افزود: این بانوی گرانقدر خود را موظف به حمایت از امام زمان خود می‌دانست و در هر شرایطی از ایشان دفاع می‌کرد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: فضای جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که حضرت زهرا(س) که نمونه بارز یک زن کامل است آن را پسندیده و تأیید کند.

باریک‌بین ضمن تبیین جایگاه زن در خانواده و جامعه ادامه داد: نقش زن در خانواده و جامعه نقشی اثرگذار است و امروز بانوان مؤمن در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعال بوده و نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی عنوان کرد: زنان جامعه اسلامی باید به گونه‌ای رفتار کنند که در نحوه اداره امور خانواده، عفت و پاکدامنی نمونه بوده و الگوی دیگر زنان جهان به شمار روند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز در برخی موارد شاهد بدحجابی در جامعه اسلامی هستیم، نیاز است که موضوع امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

باریک‌بین گفت: زنان جامعه اسلامی الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دارند که اگر از آنان پیروی کنند قطع‌یقین به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابند.

وی با اشاره به رهبری مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از رهبری عالیقدر و حکیم که به همه موضوعات جامعه اسلامی اشراف کاملی دارد، برخوردار است و باید همواره گوش به فرمان معظم‌له باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این دیدار با اشاره به نقش اثرگذار زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: زنان در عرصه‌های مختلفی جایگاه و نقش اثرگذار خود را نشان دادند.

طاهره بیگم سیدی با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام زن افزود: یکشنبه زن، سیره فاطمی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، دوشنبه زن، تولید ملی و اصلاح الگوی مصرف، سه‌شنبه زن، مشارکت سیاسی و اجتماعی، چهارشنبه زن، شادابی و امید به آینده، پنج‌شنبه زن، فرهنگ و هنر اسلامی و خودباوری و جمعه زن، معنویت و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

وی عنوان کرد: عناوینی که برای روزهای هفته گرامیداشت مقام زن نامگذاری شده است، به نوعی به اثرگذاری زن و مادر در خانواده و جامعه اشاره دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان استان قزوین تصریح کرد: این نمایشگاه 20 غرفه متنوع دارد که اداره کل دامپزشکی غرفه‌ای با هدف آموزش سلامت فرآورده‌های خام دامی و اداره کل علوم پزشکی قزوین نیز غرفه سلامت برای ویزیت رایگان مادران و دختران در این نمایشگاه دایر کرده است.

سیدی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد به گونه‌ای که سه غرفه برای آموزش مهارت‌های یک ساعته از قبیل طراحی و دوخت، صنایع دستی، هنری و صنایع غذایی در اختیار دارد.

وی اظهار کرد: غرفه کمیته امداد امام خمینی با هدف معرفی مشاغل خانگی بانوان سرپرست خانوار، غرفه خیران مدرسه‌ساز با هدف جذب خیر برای مدرسه‌سازی و غرفه محیط‌ زیست با هدف آموزش مادران در خصوص داشتن محیط‌ زیستی سالم نیز در این نمایشگاه دایر است.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول