اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

حضرت زهرا (س) مدافع ولایت بود‌

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به تربیت فرزندان صالح توسط حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا (س) در صحنه سیاسی مدافع ولایت بود.

حضرت زهرا (س) مدافع ولایت بود‌

حجت‌الاسلام علی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در صحنه سیاسی مدافع ولایت بود.

ملکی خاطرنشان کرد: در تاریخ بیان شده که ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری این بانوی بزرگوار از رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) در اوج و دفاع از ولایت در صدر امورات ایشان قرار داشت.

امام جمعه قصرشیرین همسرداری را از دیگر صفات بارز این شخصیت استثنایی عنوان کرد و گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) محیطی آرام و آرام‌بخش برای همسر و فرزندان فراهم می‌کردند.

وی افزود: زمانی‌که حضرت علی (ع) در صحنه‌های دشوار عرصه سیاست قرار می‌گرفتند، با تشویق، دل‌داری و کمک‌های حضرت زهرا (س) جان دوباره می‌گرفتند.

ملکی با اشاره به تربیت فرزندان صالح توسط حضرت زهرا (س)، ابراز داشت: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین کارهای مادران، تربیت فرزندان صالح براساس احکام اسلامی است.

امام جمعه قصرشیرین فرزندان را صدقه جاریه برای پدر و مادران برشمرد و بیان داشت: فرزندان باید طوری تربیت شوند که بندگان صالحی برای خداوند و مایه سربلندی والدین باشند.

وی تصریح کرد: فرزندان بزرگواری همچون زینب کبری مبلغه و مروج فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) خالق حادثه عاشورا در دامن پر مهر مادری مانند حضرت زهرا (س) پرورش یافتند.

به گفته ملکی، در وصف صفات حجاب و عفت فاطمی، عبادت و تربیت فرزندان حضرت فاطمه (س) کتاب‌ها باید نوشت و زبان از بیان و وصف فداکاری‌های ایشان قاصر است.

این مسئول الگو قرار دادن سیره و روش فاطمی در زندگی را موجب سعادت دانست و افزود: بانوان باید با تاسی از ایشان در تداوم این فرهنگ والا سهیم باشند.

انتهای پیام/2700/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول