اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دفتر خانواده استانداری قزوین:

دستگاه‌های اجرایی فرهنگ فاطمی را در جامعه اشاعه دهند

مدیر‌کل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در اجرای برنامه‌های هفته زن با نیت معنوی و عزم ملی در راستای ترویج فرهنگ فاطمی تلاش کنند.

دستگاه‌های اجرایی فرهنگ فاطمی را در جامعه اشاعه دهند

طاهره بیگم‌سیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه حضرت زهرا (س) واسطه فیض ازلی و نماد عصمت پاکی است افزود: ایام ولادت حضرت زهرا (س) سزاوار بالاترین بزرگداشت‌ها است، چراکه ایشان در میان اولیای خداوند و بزرگان دین جایگاهی عظیم و ستودنی دارند.

وی به نقش زنان در جامعه اشاره و بیان کرد: زنان در ایجاد آرامش و امنیت در محیط خانواده نقش بسزایی دارند و هیچ چیز دیگری به جز عشق مادری نمی‌تواند پاسخگوی نیاز عاطفی انسان باشد.

مدیر‌کل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: زنان در تولید ملی، شادابی اجتماعی، فرهنگ‌سازی در زمینه الگوی مصرف و اشاعه فرهنگی دینی در جامعه بسیار تأثیرگذارند، بنابراین از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در اجرای برنامه‌های هفته زن با نیت معنوی و عزم ملی در راستای ترویج فرهنگ فاطمی تلاش کنند.

بیگم‌سیدی با بیان اینکه در نمایشگاه توانمندی‌های بانوان قزوینی گوشه‌ای از توانمندی‌ها و فعالیت‌های زنان استان قزوین به نمایش گذاشته می‌شود، اعلام کرد: این نمایشگاه با 20 غرفه به مدت یک هفته از 30 فروردین ماه آغاز به کار کرده و تا چهارم اردیبهشت ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: غرفه‌های سلامت، مشاوره دینی و احکام، مشاوره خانواده، محصولات عفاف و حجاب و پایگاه سلامت و کارگاه‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های این نمایشگاه است.

مدیر‌کل دفتر بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته گرامیداشت زن نیز از روز شنبه 30 فروردین ماه آغاز شده است، گفت: میلاد پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) و به تبع آن هفته گرامیداشت زن فرصت مناسبی است تا ما به شناخت درستی از آن بانوی والا مقام برسیم و شخصیت وی را بازشناسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی اجتماعی را برطرف کنیم تنها مسیر، پناه بردن به تعالیم و دستورات دینی و شناخت درست شخصیت والای حضرت زهرا (س) است.

وی توجه به شخصیت حضرت فاطمه (س) را از بهترین راهکارها در شرایط کنونی دانست و ادامه داد: یکی از خواسته‌های ما از دستگاه‌های استان قزوین برای برگزاری برنامه‌های هفته زن این است که معرفی شخصیت و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

بیگم‌سیدی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به حل آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی اجتماعی بپردازیم تنها راهمان پیروی از تعالیم و دستورات دینی است.

این مسئول یادآور شد: اکنون که دشمنان پس از توطئه‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که تنها با نابود کردن باورها و فرهنگ دینی مردم می‌توانند به اهداف شوم خود برسند، برنامه‌ریزی در این حوزه بیش از پیش ضروری است.

انتهای پیام/77003/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول