اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

زنان بالاترین نقش را در جامعه دارند

امام جمعه الوند گفت: زنان بالاترین نقش را در جامعه دارند.

زنان بالاترین نقش را در جامعه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌الاسلام علی طهماسب امشب در مراسم بزرگ جشن کوثر که با حضور زنان زهرایی، پاسداران، بسیجیان و مسئولان ادارات و نهادها در ورزشگاه یادگار امام شهر الوند برگزار شد، اظهار داشت: فاطمه (س) مبدأ خیر کثیر و سرچشمه فیض عظیم برای جهانیان است.

امام جمعه الوند ادامه داد: خداوند زهرای مرضیه را زمانی به رسول‌الله (ص) هدیه کرد که جهان بشریت در جاهلیت غرق بود و برای زن هویت رسمی و مستقل نمی‌شناخت.

وی افزود: در جامعه و زمانی که زن بین مردم بهایی نداشت، رسول‌الله (ص) بر دستان فاطمه (س) بوسه می‌زدند و او را به ‌عنوان نماد یک دختر و زن به بالاترین درجه مورد احترام قرار می‌دادند.

طهماسبی با اشاره به اینکه شخصیت انسان به جنسیت ظاهری نیست؛ بلکه به چگونگی ایمان، خضوع و خشوع و ... مرتبط است، تصریح کرد: در عالم هستی زن و مرد باهم برابرند و تفاوت جنسیت نیاز طبیعت و ناموس خلقت است و پیامبر(ص) به همه ثابت کردند که حضرت فاطمه (س) نماد جامعه زنان نه تنها از مردان معاصر خود؛ بلکه از هزاران مردان تاریخ و صدها پیامبر هم بالاتر است.

امام جمعه الوند با معنادار خواندن نامگذاری این روز به‌ نام روز زن و روز مادر، خاطرنشان کرد: اگر الگویی بالاتر از دختر پیامبر پیدا می‌شد ما آن روز را روز زن و مادر می‌نامیدیم و نامگذاری این روز یعنی الگویی بالاتر از حضرت فاطمه (س) برای مادران و خواهران، زنان و بانوان جامعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زنان بالاترین نقش را در جامعه ایران ایفا می‌کنند، تصریح کرد: همه ایفاکنندگان نقش‌های مختلف در جامعه از مرجع تقلید تا معلم و رئیس و ... همه در کانون خانواده که محور و مدیرش همسران و مادران هستند، پایه‌گذاری شده است.

امام جمعه الوند به تلاش دشمنان در بیگانه کردن زنان، دختران و پسران جوان جامعه با زندگی حضرت زهرا اشاره کرد و متذکر شد: دشمن تجربه کرد که می‌تواند شور اهل بیت(ع) را از جوانان ما بگیرد، بی‌عفتی و بدرفتاری را در جامعه گسترش دهد تا دیگر زن نتواند زهرایی حسنین و زینبین تربیت کند.

طهماسبی در پایان به نقش سیاسی و عبادی زنان در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت زهرا(س) هیچ‌ وقت نگفت که مسائل سیاسی به من مربوط نیست، بلکه همواره یک خط می‌شناخت و آن هم خط ولایت بود، زنان ما هم پیرو آن حضرت هستند و همچون گذشته با بصیرت‌افزایی و نقش‌آفرینی، دشمنان را ناکام و نقشه‌های آنان را بر آب خواهند کرد.

انتهای پیام/77008/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول