اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

زنجان قطب تولید آبزیان در بین استان‌های همجوار است

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استان زنجان در بین استان‌های همسایه قطب تولید آبزیان است.

زنجان قطب تولید آبزیان در بین استان‌های همجوار است

محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه شیلات نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد، از برنامه‌های شیلات استان زنجان در این زمینه افزایش تولید آبزیان است.

وی تاکید کرد: افزایش تولید آبزیان می‌تواند گامی اساسی در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی باشد که شیلات استان زنجان در دستور کار خود دارد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به اولویت‌های شیلات زنجان در سال‌جاری اشاره و بیان کرد: از برنامه‌های مهم شیلات استان، پرورش ماهی کپور معمولی به صورت تک گونه‌ای در استخرهای بتونی دو منظوره کشاورزی است.

این مسئول تصریح کرد: در سال جدید قصد داریم پرورش ماهی کپور معمولی را برای چاه‌هایی که در طول روز حداقل دو ساعت آبدهی دارند، اجرا کنیم.

بورانی افزود: طبق قوانین شیلات صدور مجوز پرورش آبزیان برای چاه‌هایی که در طول 24 ساعت آبدهی نداشته باشند ممنوع است، که در سال‌جاری در صدد بهره‌گیری از چاه‌های با آبدهی حداقل دو ساعت برای پرورش ماهی کپور معمولی هستیم تا از این طریق بتوانیم گامی اساسی در راستای افزایش تولید آبزیان برداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته طبق برنامه پنجم توسعه سهم استان زنجان در تولید انواع آبزیان 3 هزار و 700 تن می‌شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان بیان داشت: خوشبختانه با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته در استان زنجان میزان تولید انواع آبزیان در سال گذشته به 9 هزار و 450 تن ارتقاء پیدا کرد که تقریباً دو برابر میزان پیش‌بینی شده در برنامه پنجم بوده است.

این مسئول ابراز کرد: ارتقای میزان تولید آبزیان در سال گذشته موجب شده تا استان زنجان در بین استان‌های همسایه قطب تولید آبزیان شود.

بورانی به میزان مصرف آبزیان در استان زنجان اشاره و بیان کرد: در سال 91 میزان مصرف ماهی 6.1 کیلوگرم بوده است که در سال 92 از هفت کیلوگرم پیشی گرفت.

وی به برنامه‌های شیلات زنجان برای گسترش مصرف ماهی در بین شهروندان اشاره و عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره طبخ آبزیان و تهیه و چاپ بروشورهای تبلیغاتی از جمله اقداماتی است که در راستای گسترش مصرف ماهی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73010/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول