اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

شخصیت و جایگاه زن در محیط‌های اداری حفظ شود

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر حفظ شخصیت و جایگاه زن در محیط‌های اداری، گفت: اگر در محیط اداری نظم، امنیت و جایگاه زن حفظ شود محیط اداری از سلامت، پاکدامنی، عفت و ارزش والایی برخوردار می‌شود.

شخصیت و جایگاه زن در محیط‌های اداری حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وجه‌الله خدمتگزار امشب در جشنواره فرهنگی زنان نام‌آور خراسان جنوبی که در باغ اکبریه بیرجند برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام خمینی(ره) و حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: امروز مصادف با ولادت بانویی است که امروزه الگوی بسیاری از بانوان بوده و زنان از زندگی این بانوی جلیل‌القدر درس زندگی می‌آموزند.

وی با بیان این‌که نقش بانوان در شکل‌گیری اسلام و ایران اسلامی زبانزد خاص و عام شده است، تصریح کرد: بعد از گذشت یک‌هزار و 400 سال از اسلام هنوز جامعه به بانوانی مانند حضرت خدیجه (س) حضرت زینب(س)، حضرت فاطمه زهرا(س) و از این قبیل افتخار کرده و از زندگی آنها الگوبرداری می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش‌آفرینی مادران و همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران در تحقق پیروزی ایران اسلامی و انقلاب، اذعان داشت: اگر تشویق مادران و حمایت همسران شهدا، ایثارگران و جانبازان نبود شاهد پیروزی انقلاب اسلامی نبودیم.

نقش بانوان در اقتصاد خانواده

خدمتگزار با اشاره به نقش بانوان در اقتصاد خانواده، متذکر شد: اگر نقش بانوان در اقتصاد خانواده نادیده گرفته شود خانواده از نظام و قوام خاصی برخوردار نخواهد بود.

وی آرامش، آسایش، اعتماد و باور خانواده‌ها را بر اساس نقش مادر و همسر خانواده عنوان کرد و گفت: با توجه به دو سویه بودن این باور، اگر روابط بین فرزندان و خانواده حفظ شده و هر کدام به مسئولیت‌ها و وظایف خود به درستی جامعه عمل بپوشانند بدون شک گرمترین کانون خانواده را داریم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر حفظ شخصیت و جایگاه زن در محیط اداری، یادآور شد: اگر در محیط اداری نظم، امنیت و جایگاه زن حفظ شود محیط اداری از سلامت، پاکدامنی، عفت و ارزش والایی برخوردار می‌شود.

خدمتگزار با بیان این‌که تربیت فرزند از دامن پر مهر و عطوفت مادر شکل می‌گیرد، افزود: به طور قطع و یقین دلسوزی مادران برای فرزند و تحکیم بنیان خانواده توسط مادران فراموش‌شدنی نبوده و قابل تقدیر است.

وی با بیان این‌که نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بیش از 48 درصد دانش‌آموزان و 44.7 درصد دانشجویان استان را دختران تشکیل می‌دهند.

50 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌های خراسان جنوبی زن هستند

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 50 درصد پذیرفته‌شدگان سطح دانشگاه‌های استان در رشته‌های تخصصی و حرفه‌ای و 46 درصد پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد استان متعلق به زنان است.

خدمتگزار خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی قابل قبول فعالیت زنان در دستگاه‌های اجرایی استان، اگر در سپردن مسئولیتی، شاخص زن و مرد یکسان باشد اولویت با زنان است.

وی با اشاره به ایراد سخنرانی 29 فروردین‌ماه جاری مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان سراسر کشور، یادآور شد: سخنان رهبری در ارتباط با زنان نشان از این است که دست‌اندرکاران نظام، توجه ویژه‌ای به جایگاه زن و بانوان دارند.

انتهای پیام/69017/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول