اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیین تجلیل از بانوان نمونه مطرح شد

اعتراف استاندار مازندران به خالی بودن جایگاه مدیریتی زنان

استاندار مازندران گفت: جای بانوان در مواردی که می‌توانند مدیر باشند، خالی است.

اعتراف استاندار مازندران به خالی بودن جایگاه مدیریتی زنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از بانوان نمونه مازندران در سالن اجتماعات معاونت برنامه‌ریزی استانداری مازندران، اظهار داشت:‌ زنان بزرگی در جامعه بشری زندگی می‌کردند که هر یک نقش اثرگذار و تحول‌آفرینی در دوران تاریخی خود ایفا می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام هم زنان بزرگی وجود دارند و حضرت فاطمه(س) سرآمد زنان عالم و الگویی بی‌نظیر برای همه زنان در ابعاد مختلف است، تصریح کرد: امروز وقتی بحث زنان مطرح می‌شود، توجه و الگوی ما باید این بانوی بزرگوار اسلام باشد.

فلاح با بیان اینکه زنان ما باید با توجه به شرایط فرهنگی و دینی در جامعه فعال باشند، افزود: کرامت زن در غرب تزلزل یافته است.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما به بانوان، با رویکرد هدفمند است، یادآور شد: تلاش داریم جایگاه مدیریتی زنان که در شان این قشر باشد را ارتقا دهیم چون به وجود نابرابری در این مسئله، اعتراف می‌کنیم جای بانوان در مواردی که می‌توانند مدیر باشند، خالی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه تلاش کردیم این جایگاه را ارتقا دهیم، تصریح کرد: هیچ محدودیتی برای حضور بانوان در مناصب دولتی در شرایط برابر نداریم و اگر توان‌مندی بانوان بیشتر باشد، دریغ نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز است بانوان جایگاه خود را ارتقا دهند، افزود: در این مسیر موانعی وجود دارد که باید برطرف شود.

فلاح با بیان اینکه باورهای نادرست اجتماعی از موانع بر سر راه رشد زنان در فعالیت‌های اجتماعی است، خاطرنشان کرد:‌ زنان باید نسبت به حقوق خود آگاه باشند و ما هم علاقه‌مند هستیم در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... آموزش‌هایی را برای توان‌مندی بانوان لحاظ کنیم.

وی با اشاره به فعالیت هشت درصد از بانوان در مناصب مختلف و فعالیت یک درصدی در مدیریت ارشد، اظهار داشت: این نابرابری در نیمی از جمعیت جامعه، خودنمایی می‌کند و از این مسئله متاسف هستیم.

استاندار مازندران یادآور شد: امیدواریم بیمه و ایجاد مشاغل خانگی پایدار و حمایت‌های مدنی از بانوان از موارد مهمی باشد که دولت پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به نیروی فرهیخته و دانشگاهی و منابع خوب مازندران، افزود: ایجاد اشتغال از مهم‌ترین مسائل کاری ما است و هیچ چیز از چشم ما دور نیست.

استاندار مازندران در بخش دیگری با تاکید بر روند مثبت مذاکرات 5+1 بیان داشت: دنیا امروز فهمیده که جمهوری اسلامی، حرف و جایگاه دارد.

وی با بیان اینکه همه وجود دولت، کار و تلاش است و ما هم در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌های استان تلاش می‌کنیم، افزود: دولت توانست بودجه‌ای بیشتر از بودجه سال 92 را در درآمدها کسب کند و از این طریق بخشی از مطالبات حل و فصل می‌شود.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول