اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

وضعیت خدمات بیمارستان‌های دولتی نامناسب است

استاندار مازندران گفت: وضعیت بهداشت و درمان به ویژه خدمات بیمارستان‌های دولتی در شان مردم نیست.

وضعیت خدمات بیمارستان‌های دولتی نامناسب است

به گزارش خبرگزای فارس از شهرستان ساری، ربیع‌فلاح جلودار پیش از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با اشاره به اجرای دقیق فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم توجه ویژه به بحث سلامت در کشور است.

وی مشکلات سلامت و امنیت غذایی برای دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه را مضاعف دانست و ادامه داد: وضعیت فعلی بهداشت و درمان به ویژه خدمات در بیمارستان‌های دولتی در شان مردم ما نیست.

نماینده عالی دولت در مازندران امنیت غذایی را مکمل بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: بخشی از جامعه ما از سوء تغذیه رنج می‌برند.

این مسئول با اشاره به اینکه بحث هدفمندی یارانه‌ها به منظور رفع مشکلات بخش تولید و کشاورزی است، تصریح کرد: در اجرای این طرح رئیس جمهور به وزیر کشاورزی ابلاغ کردند تا در تعداد زیادی از محصولات استراتژیک خودکفا شویم.

فلاح به کاربردی بودن فعالیت‌های هفته سلامت به منظور ارتقاء سلامتی مردم جامعه اشاره کرد و گفت: در این هفته دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های خود را به آگاهی‌بخشی مردم برای کاهش بیماری و ارتقا سلامت اختصاص دهند.

وی موقعیت مازندران را در کشت گیاهان دارویی مناسب دانست و ادامه داد: توجه دستگاه‌های اجرایی به کشت و ترویج گیاهان دارویی سبب توسعه اقتصادی و کاهش بیکاری در مازندران می‌شود.

استاندار مازندران تولید قارچ خوراکی که مکمل مواد پروتئینی است را موضوعی قابل پیگیری از سوی دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی دانست و یادآور شد: با توجه به شعار رهبری در سال جاری همه زیرساخت‌ها برای توسعه استان باید فراهم شود.

فلاح تولید قارچ را صنعتی برای اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: کشت این نوع محصول خوراکی در روستاها سبب ارزش افزوده برای روستاییان می‌شود.

وی به نظارت دقیق دستگاه‌های اجرایی به ساماندهی عطاری‌ها تاکید کرد و گفت  انگیزه ما در جهت پیشبرد کارها به صورت جدی است، اگر کار غیر قانونی انجام می‌شود متهم اصلی ما هستیم که نظارت دقیق نداریم.

استاندار مازندران به تحقق شعار رهبری در سال جاری اشاره کرد و افزود: برای بررسی ابعاد مختلف حوزه سلامت در مازندران دانشگاه علوم پزشکی با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه سلامت به درستی وارد شود.

نماینده عالی دولت در مازندران ضمن گله‌مندی از حضور نیافتن مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی که نقش کلیدی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان داشتند، اذعان داشت: این جلسه برای ایجاد سلامتی حدود 4 میلیون مازندرانی تصمیم‌گیری می‌کند و حضور نیافتن مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه دلیل بر بی‌توجهی به این موضوع مهم است که در اسرع وقت باید توضیح بدهند.

انتهای پیام/86006/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول