اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران:

صندوق توسعه زنان روستایی راه‌اندازی می‌شود/ راه‌اندازی بازار محلی مجازی زنان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به بکار‌گیری ظرفیت بانوان در تمامی عرصه‌ها، اظهار داشت: صندوق توسعه زنان روستایی ایجاد می‌شود.

صندوق توسعه زنان روستایی راه‌اندازی می‌شود/ راه‌اندازی بازار محلی مجازی زنان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مریم جمشیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات استانداری به مناسبت بزرگداشت هفته زن برگزار شد، گفت: اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری در تلاش است تا آسیب‌ها و مشکلات زنان را شناسایی و برای رفع و کاهش آن اقدام کند.

 وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه جشنواره ملی فیلم زن در استان از افتتاح این دبیرخانه در این هفته خبر داد و افزود: طرح‌های جشنواره فیلم زن و زوج‌های خوشبخت به عنوان طرح‌های ملی پذیرفته شدند.

 جمشیدی با اظهار اینکه در هفته گرامیداشت روز زن از 26 بانوی نمونه استان تجلیل می‌شود، ادامه داد: از مادران نمونه شهدا و جانبازان نیز در این هفته تجلیل می‌شود.

 این مسئول بازدید و تجلیل از زنان پیشکسوت و سالمند را از دیگر برنامه‌های هفته زن اعلام کرد و افزود: همایش نفش زن در تحکیم بنیان خانواده به تاسی از فرمایشات رهبری نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

 جمشیدی توجه به سلامت زنان استان را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل عنوان کرد و یادآور شد: برای ارتقا بهداشت و سلامت زنان مازندرانی کلاس‌های آموزشی را برگزار می‌کنیم.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از ایجاد صندوق توسعه زنان روستایی خبر داد و یادآور شد: صنایع دستی فراموش شده استان باید احیا شود.

 وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بانوان در همه عرصه‌ها استفاده شود، گفت: با توجه به اینکه صندوق بین‌المللی پول تسهیلات خوبی را به زنان روستایی ارایه می‌دهد باید تمهیدات لازم را برای حضور زنان هنرمند در نمایشگاه‌ها فراهم کنیم.

 جمشیدی در بخش دیگری از این نشست به حقوق از دست رفته زنان در پست‌های مدیریتی اشاره کرد و افزود: زنان مازندران هیچ گاه در جایگاه واقعی خود قرار نگرفتند و به حاشیه رانده شدند و برای جا انداختن این فرهنگ نیاز به زمان است.

 وی اظهارداشت: ما دلسوز زنانی هستیم که ظریف‌ترین قوانینشان را مردان می‌نویسند.

 این مسئول ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه‌ها ضمن اینکه ظرفیت‌های زنان را معرفی می‌کنیم اهدافی را هم دنبال می‌کنیم که یکی از آنها ایجاد بازارچه دائمی است.

 جمشیدی تصریح کرد: به‌زودی بازار محلی مجازی برای زنان راه‌اندازی می‌شود.      

 وی با اشاره به بازدید از مرکز ترک اعتیاد بانوان در هفته زن گفت: علت اصلی زندانی شدن زنان حمل مواد مخدر است و بیشتر آنها به دلیل فداکاری که برای همسرانشان انجام می‌دهند در زندان به سر می‌برند.

 جمشیدی افزود: فرهنگ ضعیف عدم خودباوری زنان مازندرانی همواره برای آنان مشکلاتی را به همراه داشت، زنان مازندرانی باید خود را دوست داشته باشند تا بتوانند از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/86004/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول