اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان غربی:

قسمتی از یارانه‌ها به درمان اعتیاد تخصیص یابد

رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان غربی گفت: قسمتی از درآمد ناشی از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و انصراف از پرداخت یارانه نقدی به درمان اعتیاد اختصاص یابد.

قسمتی از یارانه‌ها به درمان اعتیاد تخصیص یابد

ولی رستم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: امروزه بیماری اعتیاد و شیوع روزافزون آن در جامعه به عنوان بلای خانمانسوز، تهدید جدی برای نظام اجتماعی، فرهنگی ،اقتصادی و امنیتی قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در آستانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفته‌ایم، افزود: با اجرای این قانون و انصراف از دریافت یارانه نقدی، می‌توان برای رفع معضل اعتیاد برنامه‌ریزی کرد.

رستم‌زاده اضافه کرد: هیات مدیره‌ انجمن با عنایت به باز تعریف و اصلاح رویکرد اجرایی دولت در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و اختصاص بخشی از درآمد حاصل از این طرح برای هزینه‌های سلامت عمومی، همراهی خود را با کمپین انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه‌ی نقدی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تسری این تصمیم و انصراف از دریافت یارانه نقدی را روشی برای موفقیت این طرح می‌دانیم، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود از فرصت پیش آمده استفاده شود.

وی گفت: با در نظر گرفتن اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به اعتیاد توان پرداخت هزینه‌ درمان مصوب و قانونی وزارت بهداشت را ندارند، مبالغی برای هزینه کردن در این زمینه اختصاص یابد.

رستم‌زاده با اظهار به اینکه برای حمایت از بیماران مبتلا به اعتیاد، دولت تمهیدات لازم را اتخاذ کند، بیان داشت: می‌توان قسمتی از درآمد ناشی از انصراف یارانه‌ها را برای پیشگیری، آموزش و درمان بیماران معتاد اختصاص داد.

وی بیان داشت: با توجه به گزارش‌های رسیده به این انجمن که بیش از 95 درصد مراکز درمان اعتیاد استان توسط اعضای آن مدیریت می‌شوند در صورت رایگان شدن درمان اعتیاد بسیاری از بیماران معتاد وارد چرخه درمان خواهند شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان غربی اظهار داشت: با ورود هر معتاد به چرخه درمان علاوه بر ارتقاء امنیت، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت، نزاع، قتل و ... در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/61002/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول