اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان:

نخستین جشنواره بهبودیافتگان اعتیاد در سنندج برگزار می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان از برگزاری نخستین بهبود یافتگان و فعالان حوزه اعتیاد در 31 فروردین‌ماه در سنندج خبر داد.

نخستین جشنواره بهبودیافتگان اعتیاد در سنندج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیم کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره بهبودیافتگان اعتیاد در سنندج که با حضور جمعی از مسئولان در اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد، گفت: این جشنواره چهار هزار نفری به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر با برگزاری این جشنواره بتوانیم حتی یک درصد از حمایت‌های اجتماعی به سمت معتادین بهبود یافته را جلب کنیم موفق عمل کرده‌ایم.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به منظور تحقق اهداف در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد با عضویت دستگاه‌های مختلف فعالیت می‌کند و برای تحقق اهداف در این حوزه نیازمند تعامل تمام دستگاه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان این‌که اجتماعی کردن بحث مبارزه با مواد مخدر در استان مهم‌ترین اولویت این شورا است، افزود: هرچه بتوانیم در این زمینه توفیق حاصل کنیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

به گفته کریمی، ایجاد حساسیت اجتماعی در بحث مواد مخدر موجب می‌شود، همه خود را در این حوزه مسئول بدانند و نسبت به جلوگیری از افزایش روند اعتیاد در جامعه تلاش کند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به خوبی ورود پیدا کرده و اقدامات خوبی نیز انجام می‌دهند، گفت: بحث ارائه آموزش‌های همگانی در زمینه تاثیرات اعتیاد از جمله اقداماتی است که توسط سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، ارائه آموزش‌های پیشگیری در سطح روستاها با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد از اولویت‌های شورای مبارزه با مواد مخدر است که از سال گذشته با جدیت آغاز و در سال‌جاری نیز ادامه دارد.

ایجاد نمایشگاه‌های دائمی با حضور مشاورین

کریمی ایجاد نمایشگاه‌های دائمی با حضور مشاورین در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را در سطح پارک‌ها ضروری خواند و گفت:‌ این مهم در برخی از استان‌ها اجرا و خوشبختانه نتایج و بازخورد مطلوبی داشته است.

به گفته وی، کردستان در زمینه خیرین و همچنین سازمان‌های مردم نهاد با وجود تمامی مشکلات حرف نخست را می‌زند و باید از این ظرفیت با برنامه‌ریزی دقیق استفاد بهینه شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان این‌که در زمینه مقابله با اعتیاد و حمایت از بهبودیافتگان خوشبختانه مسئولان دستگاه‌های مختلف و در راس آن استاندار پای کار است، عنوان کرد: توجه به بحث بیکاری، مسکن و افزایش حمایت‌های اجتماعی از بهبودیافتگان از مهم‌ترین تاکیدات استاندار در جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر استان است.

کریمی در پایان ضمن قدردانی از تلاش و همکاری دستگاه‌های مختلف در بحث مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در استان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، ورزش و جوانان، حوزه هنری، صدا و سیمای مرکز استان، اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و چند دستگاه دیگر در برگزاری این جشنواره با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همکاری داشته‌اند.

انتهای پیام/79002/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول