اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو اعلام کرد

شکوفایی اقتصاد مقاومتی در گرو اصلاح کیفیت محصولات داخلی

امام جمعه گفت: اقتصاد مقاومتی با اصلاح کیفیت محصولات داخلی شکوفا خواهد شد.

شکوفایی اقتصاد مقاومتی در گرو اصلاح کیفیت محصولات داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: گرامیداشت سالروز ارتش یکی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کرده است، افزود: ارتش با اقدامات بسیار مطلوب خود در دوران پیروزی انقلاب و به ثمر نشاندن این انقلاب جواب دندان‌شکنی را به دشمنان خارجی و دست‌نشانده‌های آنان در کشور دادند.

امام جمعه ماکو با بیان اینکه هر کس که می‌خواهد زندگی‌اش سبک زندگی دینی داشته باشد باید جایگاه خویش را بشناسد و با تکلیف و حقوق خویش نیز آشنا باشد، افزود:  خداوند متعال در عالم هستی جایگاه، تکلیف و حقوق زن و مرد را مشخص کرده است و اگر ما بخواهیم زندگیمان جایگاه خودش را پیدا کند باید الگوهای زندگیمان را براساس دین و شریعت اسلام انتخاب کنیم.

وی با اشاره به مولفه‌های مختلف سبک زندگی اسلامی در جوامع، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی و عملکرد نظام مدیریتی نمود پیدا می‌کند و قابل اجتماع با فرهنگ بیگانه غربی نیست.

امام جمعه ماکو در بخشی از سخنان خود با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، سرمایه‌های کوچک مردمی راهبردی عملیاتی در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: حمایت واقعی از ارز، حمایت از تولید ملی و تحرک دستگاه دیپلماسی از شاخصه‌های گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است که نیاز به توجه دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای ساخت داخل، ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات داخلی، پیشگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت و لوکس، اصلاح قوانین و مقررات پولی مالی از مواردی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند.

رنجبری با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی افزود: عزت، اقتدار و استقلال انقلاب اسلامی با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی افزایش خواهد یافت و در مقابل دشمن نیز با اشاعه فرهنگ مصرف تولیدات خارجی در جامعه به دنبال ضربه زدن به آن است.

وی خواستار حمایت همه جانبه مسئولان و مردم از تولیدات داخلی شد و تصریح کرد: باید با سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش همراه با ارتقای کیفیت محصولات و توجه ویژه مردم در مصرف تولیدات داخلی و دوری از واردات کالاهای لوکس رونق روز افزون اقتصاد کشور را رقم بزنیم.

انتهای پیام/61003/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول