اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس اعلام کرد

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو رویکرد اقتصاد دانش بنیان

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو رویکرد اقتصاد دانش بنیان است.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو رویکرد اقتصاد دانش بنیان

نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای ساخت داخل، ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات داخلی، پیشگیری از ورود کالاهای بی‌کیفیت و لوکس، اصلاح قوانین و مقررات پولی مالی از مواردی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند.

وی اضافه کرد: با مطالعه بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان به این نتیجه رسید که برای تحقق این مهم کار فرهنگی از تمام راهکارها موثرتر و کارآمدتر است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای پویایی اقتصاد داخلی به زمان، کار کارشناسی و برنامه‌ریزی راهبردی نیاز است، بنابراین برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید با رویکرد اقتصاد دانش بنیان که با فرهنگ‌سازی همراه شده رو به جلو گام برداشت.

وی با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به عنوان نهادهای اطلاع‌رسانی، نقش بزرگی در آموزش و ترغیب شهروندان به حفظ و حراست از منافع ملی دارند که باید بخش مهمی از فعالیت‌های خود را به ترویج فرهنگ مصرف بهینه و استفاده از کالاهای داخلی اختصاص دهند.

قاضی‌پور یاد آور شد: باورهای غلط در ارتباط با پول و سرمایه در کشور باید تغییر کند.

وی گفت: اگر نگاه فرهنگی به قانون به طور صحیح اصلاح نشود، نمی‌توان مقدمات شکوفایی اقتصاد را فراهم کرد، بنابراین باید به کارآفرین و تولید کننده و هر شخصی که به کشور ارزش افزوده تولید می‌کند احترام گذاشت.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: با توجه به محدودیت ارزی باید از واردات برخی کالاها مانند محصولات کشاورزی، پوشاک جلوگیری کرده و از تولیدات داخلی استفاده شود، البته با اعمال نظارت کافی نباید اجازه داده شود تا مصرف کننده داخلی متضرر شود.

وی یادآور شد: افق مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی علاوه بر دستیابی به اهداف کوتاه مدت، نیل به افق بلندمدت اقتصادی است، بنابراین برای تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی باید مردم و مسئولان با اتحاد و همدلی تلاش کنند.

انتهای پیام/61003/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول