اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد:

راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نگاه ویژه به محورهای اقتصاد مقاومتی است

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نگاه ویژه به محورهای اقتصاد مقاومتی است.

راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی نگاه ویژه به محورهای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامحسن تقی نتاج عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بانک مهر اقتصاد استان یزد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد نامگذاری امسال به نام سال فرهنگ، اقتصاد، مدیریت جهادی و عزم ملی، اظهار داشت: فرهنگ لایه زیرین همه فعالیت‌های اجتماعی است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فرهنگ سرمایه‌ای است که غفلت در مورد آن زیان‌بار است زیرا فرهنگ غذای روح و برگرفته از معنویات ماست و این سرمایه باید همواره حفظ شود.

تقی نتاج همچنین با اشاره به مباحث اقتصادی عنوان کرد: در راستای سند 21 اقتصاد مقاومتی، 24 محور باید مورد توجه قرار گیرد و همه ما ایرانیان باید با نگاه اعتقادی این سند را مطالعه کرده و نسبت به اجرای محورهای آن اقدام کنیم.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد خاطرنشان کرد: تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی، نگاه ویژه به محورهای اقتصاد مقاومتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با شرح چند نکته اساسی در زمینه بانکداری عنوان کرد: یکی از ضرورت‌های جدی در بانکداری، رعایت قوانین و مقررات در سطح سازمانی است.

تقی نتاج یادآور شد: البته بسیاری از قوانین متناسب با شرایط اقتصاد مقاومتی نیست و اینها در گذشته تدوین شده و متناسب با زمان و شرایط جامعه باید در آن اصلاح و بازنگری صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: بانک مهر اقتصاد با سهم پنج درصدی از نقدینگی کشور و بهره مندی از 7 هزار نیروی متخصص و متعهد می‌تواند به عنوان یک بانک ارزشی در مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد و ما در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنیم.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد تصریح کرد: یکی از مواردی که در این زمینه باید مورد اصلاح قرار گیرد، قاعده فزونی یا بالاتر بودن سود تسهیلات نسبت به سود سپرده‌هاست که تاکنون مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این قاعده منطقی رعایت نشود، بسیاری از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی باید از عرصه اقتصاد کنار بروند و گذشته این موسسات نیز بیانگر همین مطلب است.

تقی نتاج عنوان کرد: اگر این قاعده و قانون اعمال نشود، موسسات مالی یا به ورشکستگی خواهند رسید و یا ناگزیر به سمت روش‌های غیرشفاف روی می‌آورند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد سود تسهیلات پایین‌تر از نرخ سود تسهیلات باشد، باید از طریق یارانه دولت کمک شود.

تقی نتایج عنوان کرد: اقتصاد اسلامی دارای مبانی نظری محکمی است که همین مبانی سبب جدا شدن اقتصاد اسلامی از اقتصاد کمونیستی و اقتصاد سرمایه‌داری می‌شود.

در این مراسم از تلاش‌های محمدعلی جهانشاهی تجلیل و ایوب تابانی به عنوان مدیرکل امور شعب بانک مهر اقتصاد در استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول