اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

وقف در اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی نقش تاثیرگذاری دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وقف به عنوان مؤثرترین اهرم در اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت: وقف در اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی نقش تاثیرگذاری دارد.

وقف در اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی نقش تاثیرگذاری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، با اشاره به وجود بیش از 6 هزار موقوفه در استان اظهار داشت: وقف در اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی نقش تاثیرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه وقف ریشه قرآنی دارد و خداوند در قرآن مجید در آیات متعدد به وقف اشاره کرده است، افزود: این امر نشان از اهمیت وقف در دین اسلام دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به رشد روز افزون وقف طی سه سال اخیر ادامه داد: به اذعان آمارهای موجود میزان وقف طی سه سال گذشته در کشور هشت برابر افزایش یافته که نشان از اطلاع‌رسانی و آگاه کردن مردم نسبت به جایگاه وقف در جامعه دارد.

گرایلی اذعان داشت: باید اولویت‌های امروز جامعه مورد بررسی قرار گیرد و این اولویت‌ها و نیازها به افرادی که می‌خواهند وقف کنند منتقل شود تا از این طریق بتوان بخشی از نیازهای جامعه را برطرف ساخت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه موقوفات می‌تواند در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد نقش موثری در اشتغالزایی دارد که رسانه‌ها باید به کمک اداره اوقاف بشتابند و در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امکان استفاده از موقوفات برای همه اعصار فراهم است، افزود: در شرایطی که شاهد مبارزه و رزم دشمنان در عرصه اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هستیم دارایی و امکانات واقفان حقیقی و حقوقی باید در مسیر مبارزه اقتصادی با دشمن قرار گیرد.

گرایلی یادآور شد: در شرایط کنونی افرادی که دارایی و توانایی مالی و مادی دارند باید به گردونه جهاد اقتصادی وارد شده و این امکانات را به عرصه اقتصاد مقاومتی هدایت کنند.

انتهای پیام/22482/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول