اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد

فوت 126 مرد در مقابل هر 100 فوت زنان در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی نسبت جنسیتی فوت در استان را 126 عنوان کرد و گفت: در سال گذشته در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان تعداد 126 مورد فوت مردان به ثبت رسیده است.

فوت 126 مرد در مقابل هر 100 فوت زنان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی پورحسین صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته 3 هزار و 931 واقعه وفات در ثبت احوال خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی با بیان این‌که در سال 91، تعداد 3 هزار و 836 واقعه وفات در استان به ثبت رسید، تصریح کرد: تعداد وقایع وفات ثبت شده در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 2.48 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به ثبت 2 هزار و 131 واقعه وفات در مناطق شهری، اذعان داشت: طی این مدت یک‌هزار و 800 واقعه وفات در مناطق روستایی استان به ثبت رسیده است.

پورحسین نسبت جنسیتی فوت در استان را 126 عنوان کرد و گفت: در سال گذشته در مقابل هر 100 فوت ثبت شده زنان تعداد 126 مورد فوت مردان به ثبت رسیده است که همین نسبت در مدت مشابه سال قبل از آن 123 بوده است.

وی اضافه کرد: از تعداد وقایع وفات ثبت شده در سال گذشته 2 هزار و 189 مورد مربوط به مردان و یک‌هزار و 742 مورد نیز مربوط به زنان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی متذکر شد: در سال 92، از تعداد وقایع فوت ثبت شده تعداد 3هزار و 820 نفر در همان سال فوت کردند که از این تعداد 2 هزار و 131 نفر مرد  و یک‌هزار و 689 نفر نیز زن بودند.

50 درصد فوت‌ها مربوط به افراد 75 سال به بالا بودند

پورحسین ادامه داد: مابقی افراد در سال‌های قبل فوت و در سال گذشته نسبت به ثبت فوتشان اقدام شده است.

وی با اشاره به این‌که 21.73 درصد از وقایع ثبت شده وفات در این مدت مربوط به گروه سنی 85 سال به بالا بوده است، یادآور شد:  بیشترین تعداد افراد فوت شده در این سال مربوط به این گروه سنی بودند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از این گروه بیشترین تعداد افراد فوت شده مربوط به گروه سنی 75 تا 79 سال با 14.14 درصد وقایع ثبت شده و سپس مربوط به گروه سنی 80 تا 84 سال با 14.01 درصد بوده است.

پورحسین افزود: حدود 50 درصد از فوت‌هایی که در سال 92 به وقوع پیوستند مربوط به افراد 75 سال به بالا بودند.

رتبه نخست ثبت احوال استان در ثبت وفات

وی تصریح کرد: در سال گذشته اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی در سطح کشور توانست رتبه نخست ثبت وفات را کسب کند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به آغاز صدور کارت هوشمند ملی از 22 بهمن ماه سال گذشته در استان، گفت: تاکنون 790 نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی در استان اقدام کرده‌اند.

پورحسین از صدور 192 کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 85 کارت هوشمند تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به مراحل ثبت‌نام کارت هوشمند، اذعان داشت: ثبت‌نام اولیه که شامل اطلاعات هویتی است باید انجام و بعد از آن مرحله نوبت‌گیری است و در اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی اقدام به دریافت آن شود.

صدور کارت هوشمند ملی برای افراد فاقد کارت ملی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی  اضافه کرد: در آینده نزدیک این امکان فراهم می‌شود که مردم برای دریافت کارت هوشمند با مراجعه با دفاتر پستی نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

پور حسین یادآور شد: در حال حاضر کارت هوشمند ملی برای افرادی صادر می‌‌شود که تاکنون برای صدور کارت ملی اقدام نکرده‌‌اند و افرادی که تغییر هویت داده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان‌های بیرجند، قاین و طبس با همکاری ادارات پست شهرستان‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/69022/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول