اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک مطرح کرد

کسب رتبه نخست کشوری آموزش و پرورش آبیک در توزیع متوازن دانش‌آموزی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با بیان اینکه بیش از 51 درصد از دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق داده شده‌اند، گفت: شهرستان آبیک رتبه نخست کشور توزیع متوازن دانش‌آموزی را کسب کرده است.

کسب رتبه نخست کشوری آموزش و پرورش آبیک در توزیع متوازن دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی ظهر امروز در نشست تخصصی مدیران کانون‌های فرهنگی و تربیت استان قزوین که در سالن اجتماعات کانون شهید خجسته‌روز شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار داشت: با سکونت متقاضیان مسکن مهر در شهرک بعثت، جمعیت دانش‌آموزی افزایش یافت و در حال حاضر 78 درصد از مدارس این شهرستان شیفت ثابت صبح هستند که 16 مدرسه به طور چرخشی اداره می‌شوند.

وی افزود: 15 هزار و 638 دانش‌آموز شهرستان آبیک در 118 آموزشگاه با 687 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: یک‌هزار و 57 دانش‌آموز در مقطع پیش‌دبستانی، 8 هزار و 126 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 2 هزار و 181 دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و 4 هزار و 595 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 194 همکار در اداره آموزش و پرورش مشغول به خدمت هستند که از این تعداد پنج درصد مدرک دیپلم، 28 درصد مدرک کاردانی و 67 درصد مدرک لیسانس و بالاتر دارند.

این مسئول تصریح کرد: طی 10 سال اخیر به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته‌ایم هنرستان‌های شهرستان آبیک را تجهیز کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: گرچه طی دو سال اخیر، سرانه‌ای هم به مدارس واریز نشده ولی مسئولان شهرستان آبیک حمایت‌های خوبی از آموزش و پرورش داشته‌اند.

نوروزی خاطرنشان کرد: میانگین رشد علمی شهرستان آبیک هفت بوده که طی دو سال اخیر به پنج رسیده است.

این مسئول اذعان داشت: همیشه نبود امکانات مانع پیشرفت نیست و علاقه، انگیزه و تدبیر مسئولان شهرستان آبیک در رفع موانع و مشکلات آموزش و پرورش راهگشا بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: وجود همکاران باانگیزه و جوان در حوزه معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی سبب شده در سه سال اخیر به توفیقات خوبی دست یابیم و در مسابقات مختلف آبیک خوش بدرخشد.

نوروزی بیان کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید دانش‌آموزان را از مصرف کردن فکر و فرهنگ به تولیدکننده فکر و فرهنگ تبدیل کنیم تا بتوانند در مسیر علم و تولید و پرورش گام‌های مؤثری بردارند و بتوانند با تهاجم فرهنگی به خوبی مقابله کنند.

این مسئول ادامه داد: در جشنواره‌ خوارزمی نیز دانش‌آموزان شهرستان آبیک سال گذشته رتبه‌های خوبی در سطح استان قزوین و کشور کسب کردند.

نوروزی عنوان کرد: 80 دانش‌آموز نخبه عضو پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی شهرستان آبیک هستند که به‌طور خودجوش فعال هستند که در راستای فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و تربیتی است.

این مسئول اضافه کرد: میانگین هدایت تحصیلی در کشور کمتر از 48 درصد است که در آبیک این میانگین بیش از 51 درصد است.

انتهای پیام/77006/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول