اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند خبر داد

شرکت 60 نفر از امدادگران خواهر در دوره‌های امداد و نجات در بیرجند

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند گفت: تعداد 60 نفر از خواهران امدادگر این شهرستان در دوره‌های عمومی امداد و نجات هلال احمر شرکت کردند.

شرکت 60 نفر از امدادگران خواهر در دوره‌های امداد و نجات در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث آموزش در جمعیت هلال احمر بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: هر خانواده باید حداقل یک امدادگر آموزش ‌دیده داشته باشد تا در زمان بروز حادثه و در ساعات طلایی امدادرسانی بتواند کمک حال اعضای خانواده خود باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند به فعالیت امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان اشاره کرد و افزود: امروزه فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

لطیفی با بیان این‌که دوره عمومی امداد و نجات در این شهرستان برگزار شده است، اذعان داشت: در این دوره 60 نفر از امدادگران خواهر حضور داشتند.

وی هدف از برگزاری این دوره را بالابردن مهارت‌های امدادی و افزایش توان و کارایی امدادگران در زمان حوادث دانست و یادآور شد: امدادگران بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه، مهارت‌های داوطلبی پایه و دوره‌های عمومی امداد و نجات را می‌گذرانند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند ادامه داد: امدادگران بعد از گذراندن دوره‌های عمومی امداد و نجات، دوره‌های تخصصی که شامل مهارت‌های تخصصی خاص امدادرسانی در زمان حوادث بوده را می‌گذرانند.

لطیفی همچنین از برگزاری دوره‌های عمومی امداد و نجات برادران خبر داد و گفت: در این دوره آموزش عمومی امداد و نجات، 35 نفر از برادران امدادگر آموزش لازم را فرا گرفتند.

وی یادآور شد: امدادگران و نجات‌گرانی که دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند با توجه به مهارت، تخصص و امتیازهای کسب شده درجه امدادگری و نجاتگری دریافت می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر بیرجند به آموزش مباحث مورد نظر در این دوره‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: افراد در این دوره‌های آموزشی، مهارت‌های ارزیابی بیمار، پانسمان و بانداژ، آناتومی، آتل‌بندی، شناخت انواع تروما و تریاژ مصدومان، اصول انتقال صحیح مصدوم، پشتیبانی در امداد، اسکان اضطراری و سرپناه موقت و موارد دیگر را آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/22481/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول