اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان مطرح کرد

مدیریت جهادی یعنی انجام کارهای بزرگ با کمترین امکانات

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: مدیریت جهادی به این معنی است که با کمترین امکانات کارهای بزرگ و ماندگاری انجام شود.

مدیریت جهادی یعنی انجام کارهای بزرگ با کمترین امکانات

به ‌گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار صبح امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی استان همدان اظهار داشت: ایجاد هم‌افزایی در حوزه فرهنگ یکی از اقدامات اصولی است که در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در شعار سال 93 به دو نکته مهم عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره فرمودند که تحقق این دو مهم، نیازمند مشارکت همگانی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی گفت: حضور سمن‌ها در هر برنامه‌، بسیار موثر و در تحقق عزم ملی کارآمد است.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی به این معنی نیست که منتظر اعتبار بمانیم؛ بلکه باید با اعتبار و ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای برنامه‌های مختلف گام برداریم.

الهی‌تبار با بیان اینکه همه ما در مقابل خون‌هایی که در مسیر انقلاب ریخته شده‌اند، مسئول هستیم گفت: رسیدگی به مسائل فرهنگی در همه ابعاد از مواردی است که در سال 93 باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

معاون قضایی دادگستری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه فرهنگ از مبانی اساسی و زیربنایی یک جامعه است، گفت: این مقوله از ابتدای زندگی بشر با وی پیوند می‌خورد و تا پایان عمر با وی همراه خواهد بود.

سعید گلستانی افزود: برای برنامه‌ریزی یک اصول پایدار در زمینه فرهنگی باید از دوران کودکی مبانی صحیح را در میان افراد جامعه نهادینه کرد.

وی بهترین امکان برای آموزش مسائل فرهنگی را مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد برشمرد و ادامه داد: متأسفانه در این بین مساجد مهجور واقع شده‌اند.

معاون قضایی دادگستری همدان افزود: برای رفع این مشکل می‌توان مساجدی را در سطح شهر به عنوان پایلوت انتخاب کرده و آموزش مبانی اساس فرهنگ را آغاز کنیم.

وی آموزش پیش از ازدواج را مهم‌ترین مسائل در این زمینه دانست و گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین تعداد طلاق مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک است.

گلستانی سومین رتبه پرونده‌های قضایی در کشور را مربوط به نزاع برشمرد و خاطرنشان کرد: ما از فرهنگ اسلامی فاصله گرفته‌ایم و برای مقابله با این موضوع باید نهضت قرآن را به شکل صحیح راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: 58 برنامه در کمیته تخصصی بسیج و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مصوب شده که در سال 93 قابل اجرا هستند.

جعفر زمردیان ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بسیج مستضعفین قادرند 12 برنامه از این تعداد را به صورت مشترک اجرا کنند.

وی با بیان اینکه سپاه انصارالحسین(ع) اجرای 30 برنامه از این تعداد مصوبه را برای سال 93 در برنامه کاری خود دارد، تصریح کرد: این 58 برنامه برای 15 دستگاه فرهنگی استان در نظر گرفته شده و 78 طرح دیگر نیز در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را برای امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بعد از بررسی و تبادل نظر، قابل اجرا خواهند بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از فعالیت پنج مؤسسه مردم‌نهاد در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان خبر داد و درخواست کرد برای سرکشی منظم به خانواده‌های شهدا و ایثارگران، معرفی چهره‌های ماندگار و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه، دبیرخانه‌های تخصصی راه‌اندازی شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز گفت: از ابتدای سال 92 تا نوروز 93 حدود 23 هزار و 800 نفر از استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

روح‌الله عروجی ادامه داد: پیش‌بینی ما بر این اساس بود که در این فاصله زمانی، حدود 33 هزار نفر را به این اردوها اعزام کنیم؛ اما متأسفانه به دلیل فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها، این پیش‌بینی محقق نشد.

در ادامه این جلسه مسئولان دستگاه‌های مختلف استان به ارائه برنامه‌های فرهنگی خود به منظور اجرا در سال 93 پرداختند.

انتهای پیام/89031/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول