اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین:

رواج استفاده صحیح از فضای مجازی با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است

مدیر مرکز رسانه‌‌‌‌‌‌های دیجیتال استان قزوین گفت: با مدیریت جهادی می‌توان فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی را در جامعه ترویج و این امر را نهادینه کرد.

رواج استفاده صحیح از فضای مجازی با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است

سعید پورایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص چگونگی تحقق راهبرد سال در حوزه فضای مجازی اظهار کرد: فضای مجازی در انتقال پیام‌های فرهنگی ویژگی‌ها و قابلیت‌های فراوانی دارد و با استفاده صحیح از این فضا می‌توان در انتقال پیام‌ها موفق عمل کرد که این امر نیازمند عزم بالا و مدیریت جهادی است.

وی افزود: با توجه به گسترش فناوری‌های نوین امروزه شاهد استفاده روزافزون از فضای مجازی در جامعه هستیم و این در حالی است که استفاده نامناسب از این فضا می‌تواند خطراتی برای کاربران داشته باشد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین تصریح کرد: فضای مجازی امروزه یکی از ابزارهای دشمنان در جنگ نرم به شمار می‌رود و تا حدودی توانسته است به جامعه ما لطمه بزند، چراکه دشمن از فضای مجازی برای تخریب جوانان و تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند.

پورایمانی به تهدیدات فضای مجازی و راه‌های تبدیل آن به فرصت اشاره و بیان کرد: در شرایط حال حاضر فضای مجازی ابزاری برای تحقق جنگ نرم دشمن محسوب می‌شود و دشمن سعی دارد از حداکثر ظرفیت خود استفاده کند تا بتواند برنامه‌های اثربخش خود را در کشور ما روی جوانان پیاده کند.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون جنگ نرم در فضای مجازی ما را تهدید می‌کند که با تدبیر و مدیریت جهادی فرهنگی می‌توان بر این هجمه پیروز شد و آن را به سمت منافع انقلاب تغییر دهیم؛ همان طور که در دوران دفاع مقدس نیز با مدیریت جهادی و عزم ملی ایران، توانست در جنگ سخت پیروز شود.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در میان کاربران بیان کرد: فضای مجازی عرصه بسیار وسیعی است که کسی به تنهایی نمی‌تواند آن را مدیریت کند و به همین منظور برای ترویج فرهنگ صحیح استفاده از این فضا که با گسترش روزافزون همراه است عزم ملی و هدایت فرهنگی نیاز است.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین همچنین وب سایت‌ها را از جمله عوامل مهم دستیابی به این هدف عنوان و تأکید کرد: یکی از مهمترین عوامل فرهنگسازی در فضای مجازی خود وب سایت‌های موجود در این فضا هستند که باید پس از این ساماندهی شوند و مدیران آنها به صورت خودجوش در قالب سربازان جنگ نرم انقلاب به این عرصه کمک کنند تا رشد فرهنگی حاصل شود.

پورایمانی اهمیت آموزش را در مدارس، خانواده‌ها و مکان‌های فرهنگی جامعه مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: جای تدریس و آموزش فرهنگ صحیح استفاده از اینترنت و رعایت نکات امنیتی در این فضا در مدارس و در درون خانواده‌های ما خالی است و این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که نهادهای عمومی مانند مدرسه، دانشگاه، مساجد و کانون‌های فرهنگی باید از توان خود در راستای ترویج استفاده صحیح از فضای مجازی نهایت استفاده را ببرند.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: این مرکز با برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعدد رایگان سال گذشته توانست گامی در این زمینه بردارد و امسال نیز با توجه به راهبرد سال و آمادگی همکاری در زمینه آموزش فرهنگ صحیح استفاده از فناوری‌های نو و فضای مجازی را با سایر نهادها داشته باشد.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول