اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان خبر داد

اجرای 703 طرح هادی در روستاهای کرمان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: در سطح روستاهای استان کرمان تاکنون یک‌هزار و 472 طرح هادی تهیه و 703 طرح اجرا شده است.

اجرای 703 طرح هادی در روستاهای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالحسین حجتی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و 472 روستا توسط بنیاد مسکن تهیه طرح هادی شده که امسال ما تلاش می‌کنیم تا طرح هادی عمده روستاهای بالای 20 خانوار را تهیه و 500 طرح هادی در روستاهای استان کرمان تهیه می‌شود.

وی بیان داشت: در طرح هادی جلو توسعه نسنجیده روستاها گرفته و در قالب این طرح نیازهای 10 ساله روستاهای استان کرمان دیده می‌شود و تمام فعالیت‌های عمرانی در قالب طرح‌ها صورت می‌گیرد.

حجتی با اشاره به اینکه تاکنون در سطح استان کرمان یک‌هزار و 472 طرح هادی تهیه شده است، عنوان کرد: 703 طرح از مجموع طرح‌های تهیه شده در استان کرمان اجرا شده که این موضوع در جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و آبادانی روستا مؤثر بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: با تهیه طرح هادی، دولت برای اجرای معابر عمومی در هر روستا بین یک تا 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌کند و ادامه کار به عهده دهیاری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه از محل اعتبارات سال گذشته فرصت داریم تا طرح هادی 50 روستای دیگر را اجرا کنیم، ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری هم اعتبارات طرح‌های هادی رشد قابل توجهی پیدا کنند.

حجتی تصریح کرد: در حوزه عمران روستایی 51 هزار قطعه زمین به افراد واجد شرایط برای ساخت واحدهای مسکونی در سطح استان کرمان واگذار شده و همچنین تعداد یک‌هزار و 600 ناظر بر ساخت و ساز این واحدها نظارت دارند.

وی صدور سند مالکیت در روستاها را یکی دیگر از کارهای اداره کل مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان دانست و بیان داشت: تاکنون 120 هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر شده و اکثریت روستاها هم نقشه‌برداری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان ابراز داشت: بیش از 5 هزار و 700 واحد مسکن شهری در شهرهای استان کرمان ساخته شده و همچنین 10 هزار واحد هم در قالب مسکن مهر برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در حال ساخت است که هشت هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

حجتی با اشاره به اینکه در سال 93  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان 500 واحد مسکن شهری را در استان کرمان برنامه‌ریزی کرده است، افزود: تاکنون عملیات اجرایی 100 واحد آن آغاز شده است.

وی عنوان کرد: اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بازسازی مسکن روستایی و شهری ناشی از خسارت حوادث همچون زلزله و سیل را نیز بر عهده دارد که 101 هزار واحد شهری در این حوزه در حال بازسازی هستند و همچنین 3 هزار واحد مسکونی در سال 92 بر اثر سیل یا زلزله تخریب شده‌اند که در حال ساخت هستند یا به بانک معرفی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان بیان کرد: انجمن خیران مسکن‌ساز در استان کرمان تشکیل شده و این انجمن توسط خیران اداره می‌شود و در حال حاضر در سطح استان کرمان 300 واحد مسکونی در حال ساخت دارند.

وی افزود: در حوزه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در سال 84 مقرر شد، سالانه 200 هزار مسکن در کشور ساخته شود و استان کرمان در تمام سال‌ها بالاترین رتبه ساخت و ساز را به خود اختصاص داد و با استان دوم که استان فارس است، 20 هزار واحد مسکونی فاصله دارد.

حجتی عنوان کرد: از سال 84 تاکنون عملیات اجرایی 155 هزار واحد مسکن روستایی در استان کرمان آغاز شده که 125 هزار واحد آن تکمیل و مابقی در حال انجام است.

انتهای پیام/80018/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول