اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان رضوی خبر داد

اجرای طرح هادی در 91 درصد از روستاهای خراسان رضوی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان رضوی به اجرای طرح هادی در این استان اشاره کرد و گفت: در خراسان رضوی تاکنون در 2 هزار و 303 روستا یعنی در 91 درصد روستاهای استان این طرح اجرا شده است.

اجرای طرح هادی در 91 درصد از روستاهای خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی سلطانی در سخنرانی پیش از نماز جمعه امروز مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ساخت مسکن روستایی یکی از دغدغه‌های اصلی بنیاد مسکن کشور و همچنین خراسان رضوی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی در کشور ساخته شده است.

وی با اشاره به افزایش شهرنشینی در کشور عنوان کرد: کمبود زمین، بحران کمیت و کیفیت مسکن و افزایش تقاضا مسکن را به یک مسئله مهم و دغدغه جدی به ویژه برای محرومان جامعه تبدیل کرده است.

سلطانی تصریح کرد: توجه امام خمینی (ره) به مسئله مسکن محرومان باعث شد که ایشان کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل بنیاد مسکن و حساب 100 را صادر کنند.

این مسئول با بیان اینکه توجه به محرومان در بینش امام خمینی یک مسئله تاکتیکی برای یک زمان خاص نیست، افزود: این توجه برگرفته از مبنا و اصول امام خمینی است آنچنان که ایشان حتی در وصیتنامه‌شان بیش از 40 بار به محرومان اشاره می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن به مسکن روستاها برای جلوگیری از مهاجرت اشاره کرد و گفت: توجه به این امر باعث می‌شود که مهاجرت از روستاها به سمت شهرها معکوس شود و تولید به ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری افزایش یافته و کشور را از وابستگی نجات دهد.

سلطانی با اشاره به ساخت و بازسازی 60 هزار واحد مسکونی تخریب شده در حوادث طبیعی عنوان کرد: بنیاد مسکن یکی از اولین نهادهایی است که در کوتاه‌ترین مدت همراه با هلال احمر در مناطق زلزله زده حاضر شده و از همان ساعات اولیه کار بازسازی و اسکان مردم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به ساخته شدن 11 هزار واحد مسکونی در شهرهای خراسان رضوی اذعان داشت: بنیاد مسکن این واحدهای مسکونی را علاوه بر تعداد زیادی مسکن مهر ساخته است.

انتهای پیام/2202/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول