اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد:

اجرای طرح هادی نباید سنت‌های روستایی را بشکند

فرماندار اسدآباد گفت: نباید با اجرای طرح هادی در روستاها، سنت‌های روستایی از میان برداشته شود بلکه باید تنها ساختار فیزیکی سطح روستاها را ترمیم دهد.

اجرای طرح هادی نباید سنت‌های روستایی را بشکند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مسعود بکایی ظهر امروز در دیدار با کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اسدآباد با تأکید بر تأمین امکانات مورد نیاز مردم در روستاها، اظهار داشت: باید در توسعه روستاها طوری عمل کنیم که نه تنها موجب عدم مهاجرت روستائیان به شهرها شویم بلکه موجب حضور شهرنشینان در روستاها شویم.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی یکی از اولویت‌های بنیاد مسکن است، تصریح کرد: این طرح جزء اولویت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چند سال گذشته محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد ساخت مسکن روستایی و مقاوم‌سازی آن برای افراد نیازمند را از ضروریات روستاها دانست و گفت: صدور سند مالکیت موجب از بین رفتن اختلافات بین مردم روستا می‌شود و می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح زندگی روستائیان داشته باشد.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی روستاها مورد توجه ویژه دولت قرار گرفتند، ادامه داد: متأسفانه امروزه شاهد رشد بی‌رویه مهاجرت روستائیان به شهرها هستیم که با مهاجرت مردم از روستاها کشاورزی و تولید دچار کاهش خواهد شد.

بکایی با اشاره به اینکه با اجرای طرح هادی در روستاها می‌توان زندگی خوبی را برای مردم روستا فراهم کرد، خاطر نشان کرد: البته نمی‌خواهیم با اجرای این طرح، سنت‌های روستایی از بین برود.

وی اذعان داشت: روستائیان می‌توانند با بهره‌گیری از طرح هادی از زندگی پر دود شهری به دور باشند و با ارائه امکانات رفاهی توسط دولت، با خیال  آسوده زندگی خود را ادامه دهند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه امروز می‌توانیم با افزایش عمران و آبادانی در روستاها مهاجرت را معکوس کنیم، یادآور شد: همچنین می‌توانیم شهرنشینان را برای زندگی آرام در روستاها تشویق کنیم.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اسدآباد با ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن شهرستان اظهار داشت: از 11 هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان 5 هزار و 700 واحد نامقاوم بودند که از سال 84 تاکنون 3 هزار و 355 واحد مقاوم‌سازی شدند.

خداکرم معصومی در پایان سخنانش با بیان اینکه از 58 روستای بالای 20 خانوار 68 روستا سند دارند، افزود: از ابتدای این طرح 10 هزار و 654 جلد سند صادر شده است.

انتهای پیام/89008/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول