اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری قزوین:

آثار هنرمندان انقلابی فرهنگ این سرزمین را در زندگی مردم نهادینه می‌کند

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: آثار هنرمندان انقلابی که با عشق در این عرصه گام برمی‌دارند، موجب می‌شود فرهنگ این سرزمین در زندگی مردم روشن‌تر و بالنده‌تر از گذشته نهادینه شود.

آثار هنرمندان انقلابی فرهنگ این سرزمین را در زندگی مردم نهادینه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد کرم‌اللهی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «آخرین پرده بیژن و منیژه» که در خانه حافظ حوزه هنری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: هنر مؤمنانه، هنری در راستای عمل به شایسته‌هایی که یک انسان در زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شود، است.

وی افزود: تعهدی که هنرمند نسبت به جامعه و اجتماع محل زندگی خود دارد در آثار وی نمود پیدا می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اضافه کرد: تعهدی که هنرمندان این سرزمین نسبت به کودکانی که جان خود را در دست دژخیمان از دست دادند، در آثار هنری آنان بروز پیدا می‌کند.

کرم‌اللهی عنوان کرد: در شرایطی که دشمن بر مرزهای این کشور حمله‌ور شد برخی از هنرمندان فریاد بر آوردند و برخی دیگر سکوت کردند.

این مسئول تصریح کرد: امروز به هنرمندانی که در آن شرایط فریاد آزادگی بر آوردند و به خلق آثاری ارزشمند با موضوع انقلاب و دفاع مقدس پرداختند، افتخار می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: هنرمندانی مانند شهید سیدمرتضی آوینی عاشقانه در راهی که به آن ایمان داشتند، گام برداشتند و پا در رکابی گذاشتند که به سمت حقیقت و روشنایی می‌رفت.

کرم‌اللهی ابراز کرد: هنرمندان انقلابی عاشقانه در این عرصه تلاش کرده و نام خود را در انقلاب اسلامی که انقلاب خوبان است، برای همیشه ماندگار کردند.

این مسئول اظهار کرد: در این انقلاب برآمده از خون شهدا حرف نخست را اعتقادات، عشق و فرهنگ می‌زند و این‌ها سرمایه مردمانی مانند ماست که زیر چتر این انقلاب نفس می‌کشیم.

رئیس حوزه هنری استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر گاهی بداخلاقی در هنر مشاهده می‌شود نباید به ذات انقلاب نسبت داد.

کرم‌‌اللهی اضافه کرد: گاهی ناهنجاری‌های اسلامی آن‌چنان زیاد می‌شود که موجب خدشه‌دار شدن حقیقتی می‌شود و گاهی برخی از موضوعات را ناخواسته به سمتی پیش می‌بریم که گوی روان و قلم ما در زنجیر بی‌اعتنایی گرفتار است.

این مسئول ادامه داد: در چنین شرایطی هنرمندان انقلابی باید تلاش کنند منظر حقیقی را در جامعه گسترش دهند و اجازه ندهند حقایق به دست فراموشی سپرده شود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهار کرد: باید پاس بداریم زحماتی که در عرصه‌های مختلف از سوی نویسندگان انقلابی کشیده می‌شود تا فرهنگ این سرزمین روشن‌تر و بالنده‌تر از گذشته در جان و زندگی مردم بروز پیدا کرده و حقیقت حقه مردمان این سرزمین به جهانیان نشان داده شود.

انتهای پیام/77010/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول