اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری:

دین خود را در عرصه هنر، به انقلاب ادا نکردیم

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور گفت: وقتی درباره جنگ جهانی اول و دوم جهانی هنوز فیلمی ساخته می‌شود پس ما هنوز دین خود را به انقلاب ادا نکرده‌ایم.

دین خود را در عرصه هنر، به انقلاب ادا نکردیم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، کمال شفیعی ظهر امروز در کارگاه شعر انقلاب که در خورموج توسط حوزه هنری بوشهر و با همکاری انجمن ادبی فایز دشتی در سالن اجتماعات اداره فنی وحرفه‌ای خورموج برگزار شد، گفت: در فضای جمهوری اسلامی آنچه درباره تعالی انسان سروده می‌شود شعر انقلاب اسلامی است و به گفته امام خمینی تمام امکانات در ایران امکانات اسلام است.

شفیعی افزود: کادربندی شعر انقلاب و دفاع مقدس در جای خود قابل طرح است و وقتی درباره جنگ جهانی اول و دوم جهانی فیلمی هنوز ساخته می‌شود پس ما هنوز دین خود را به انقلاب ادا نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: جغرافیا مانع رسیدن به خواسته‌ها‌ نیست و بعد جغرافیایی مانع شکل‌گیری ادبیات نمی‌شود، شاعر باید در لحظه حضور داشته باشد.

شاعر و منتقد مطرح کشور نیز گفت: شعر هنری است که همیشه در صحنه‌های انقلاب حاضر و لحظه به لحظه در اختیار ارزش‌های انقلاب بوده است.

مصطفی محدثی خراسانی افزود: اگر تصویری برای شناسنامه انقلاب قایل باشیم شعر معرف انقلاب ماست و هویت واقعی انقلاب در شعر وجود دارد و برای شعر انقلاب اول تعریف و نظریه‌ای وجود نداشت و ابتدا شاعران به میدان آمدند و بعد از چند دهه مولفه‌های شعر انقلاب را می‌توانیم پیدا کنیم.

محدثی خراسانی تصریح کرد: شعر سخنگوی فرهنگ، هنر و معرفت انقلاب بوده و بیشترین تجلی ارزش‌های انقلاب در شعر نمایان است.

پژوهشگر خورموجی نیز اظهار داشت: دشتی به لحاظ جغرافیایی در نقطه استراتژیک قرار دارد و روزگاری نقطه اندیشه‌ای، گفتاری و کلامی بوده است.

اصغر منصوری‌نسب ادامه داد: شعر دشتی دارای معنا و ارزش بود و شعرا به دو دسته فاعلی و تفاعلی تقسیم می‌شدند و شعر دشتی توانسته تناقض‌ها را هم در خود حل کند.

غلامرضا ابراهیمی از شاعران اهل شهرستان دشتی نیز در ارتباط با شعر آیینی دشتی گفت: محمد خان‌دشتی و ملاحسن کبگانی در گذشته و از معاصرین سید محمد هاشمی‌فرد، سید محمدرضا هاشمی‌زاده، علیرضا عمرانی و حمید زارعی از شاخص‌های شعر آیینی و پایداری دشتی محسوب می‌شوند.

این شاعر و منتقد اضافه کرد: محمد خان‌دشتی چهار ترکیب‌بند استخوان‌دار در 48 بند عاشورایی دارد و در غزل نقش حافظ را بازی و سعدی را بازسازی می‌کند.

وی افزود: محمدخان هر چند دامان محتشم را رها نکرده ولی از او تقلید صرف هم نکرده و از ارکان مهم شعر دیروز استان بوشهر است.

انتهای پیام/66001/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول