اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

هنرمند انقلاب اسلامی فقط به دنبال ارائه ایدئولوژی انقلاب نیست

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرمند انقلاب اسلامی فقط به دنبال ارائه ایدئولوژی انقلاب نیست و معنویت و مردمی بودن را نیز در آثار خود مدنظر قرار می‌دهد.

هنرمند انقلاب اسلامی فقط به دنبال ارائه ایدئولوژی انقلاب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، ساسان ناطق در دیدار اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، صافی و زلالی را از ویژگی های آثار هنری موثر و ماندگار برشمرد و اظهار داشت: هنر، ذات پاک و مقدسی دارد و در طول تاریخ همواره تلاش کرده بشریت را از رذائل دور کرده و به فضایل اخلاقی برساند.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی پاک کردن هنر از آلایش‌ها و برگرداندن روح معنوی و مقدس بر پیکر هنر ایران بود.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه هنرمند انقلاب اسلامی فقط به دنبال ارائه ایدئولوژی انقلاب نیست و معنویت و مردمی بودن را نیز در آثار خود مدنظر قرار می‌دهد، ادامه داد: افق هنر انقلاب اسلامی محدود به ایران نبوده و می‌تواند در منطقه و جهان نمود و بروز پیدا کند.

ناطق عنوان کرد: در شکل‌گیری هنر انقلاب اسلامی افرادی همچون شهید سید مرتضی آوینی، مرحوم طاهره صفارزاده و در راس آنها مقام معظم رهبری و تعدادی از هنرمندان نام آشنا و توانمند رشته های مختلف سهیم بودند که با تشکیل حوزه اندیشه اسلامی بستر را برای فعالیت در جهت تولید آثار ارزشمند و متعالی و پرورش نسل جدیدی از هنرمندان با بینش متعالی فراهم کردند.

این مسئول گفت: برآیند فعالیت‌های نهادهای فرهنگی در مقوله دفاع مقدس پر‌رنگ‌تر و قابل قبول است و این درحالی است که ادبیات و هنر انقلاب اسلامی مغفول مانده که باید با عزمی ملی و مدیریتی جهادی برای ارتقا و پیشرفت این مرحله گام‌های موثر و اساسی برداشت.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل اذعان داشت: امنیت در حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات لازمه آرامش و پیشرفت مدنیت در یک کشور است و این مهم بدست نمی‌آید مگر با درایت و تصمیم‌گیری به موقع مدیران و مسئولان فرهنگی.

ناطق با بیان اینکه غیرت ایرانی می‌تواند بر همه مشکلات فائق آید، تاکید کرد: در برگزاری آیین نکوداشت استاد عاصم اردبیلی، شاهد بودیم که با همدلی و همراهی مسئولان ارگان‌های فرهنگی و هنری توانستیم ناممکن را ممکن سازیم و پشت سد کمبود اعتبارات نماندیم بنابراین می‌توان با عزمی ملی و مدیریتی جهادی هر ناممکنی را ممکن ساخت.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی و موفقیت های هنرمندان حوزه هنری استان در طول سال 92 استعدادیابی در بین جوانان علاقه‌مند و توجه ویژه به شهرستان‌های مرزی را جزو اصلی‌ترین برنامه‌های حوزه هنری در سال 93 عنوان کرد و یادآور شد: درد پنهان جامعه امروز ایران اسلامی نقصان های فرهنگی است، فرهنگی که زیربنای همه ابعاد اجتماعی زندگی بشر را تشکیل می‌دهد. 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این دیدار با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان، اساتید، هنرمندان پیشکسوت و جوان رشته‌های مختلف هنری در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/62004/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول