اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین خبر داد

استقرار 64 دفتر نظارتی بنیاد مسکن در مناطق روستایی قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین از معرفی استقرار 64 دفتر نظارتی این اداره کل در مناطق روستایی استان به منظور کنترل ساخت و ساز صحیح در این مناطق خبر داد.

استقرار 64 دفتر نظارتی بنیاد مسکن در مناطق روستایی قزوین

احمد فیروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آغاز دهه گرامیداشت حساب 100 امام خمینی (ره) اظهار کرد: 64 دفتر نظارتی این اداره کل به منظور کنترل ساخت و ساز صحیح در مناطق روستایی استان استقرار یافته و 363 نفر ناظر فنی مجرب نیز از طریق آزمون و آموزش‌های دوره‌ای به‌کار گرفته شده‌اند.

وی افزود: نظارت‌های بنیاد مسکن در حوزه ساخت و سازهای روستایی در چهار سطح شامل روستا، شهرستان، استان و کشور اتفاق می‌افتد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین در خصوص چگونگی اجرای طرح‌های روستایی ضمن حفظ بافت و معماری روستایی عنوان کرد: بررسی الگوهای معماری روستاها در سال 84 صورت گرفت و نتایج آن در دفاتر نظارتی موجود است که این دفاتر وظیفه دارند وجهه سازه‌ای و معماری را در اجرای طرح‌های روستاها رعایت کنند چراکه مشارکت مردم و خواسته‌های آنان در فعالیت بنیاد مسکن اولویت اصلی و اساسی است.

فیروزی تصریح کرد: در روستاهای استان در حال حاضر 70 هزار خانوار سکونت دارند و بیش از 60 هزار واحد مسکونی ساخته شده است که 56 هزار مورد از آ‌ن‌ها سند دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین طرح‌های ویژه بهسازی مسکن روستایی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: از سال 84 تا 91 سهمیه استان در این زمینه 33 هزار و 865 واحد بود که 24 هزار و 710 مورد از آن‌ها پایان کار دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این از سال 79 تاکنون، 14 هزار و 926 مورد تسهیلات بانکی در قالب وام قرض‌الحسنه روستایی به متقاضیان ارائه شده که مجموع اعتبار صرف شده برای آن 76 میلیارد و 132 میلیون ریال بوده است.

گفتنی است، از 21 تا 31 فروردین‌ماه هر سال دهه حساب 100 حضرت امام خمینی نام گرفته است.

انتهای پیام/77011/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول