اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد:

امسال 300 واحد مسکن شهری در یزد اجرا می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد از آغاز احداث 300 واحد مسکن شهری در استان یزد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای محرومان خبر داد.

امسال 300 واحد مسکن شهری در یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا قربانیان، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به نامگذاری 21 تا 31 فروردین ماه هر سال به دهه حساب 100 امام اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نخستین بنیاد سازندگی بعد از انقلاب اسلامی است که به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد و از ابتدا مسئله مسکن محرومان سرلوحه کار این بنیاد بود.

وی عنوان کرد: 10 روز پس از پیام و دستور امام در مورد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حساب 100 امام نیز برای همین منظور افتتاح شد.

قربانیان با اشاره به سابقه تاسیس این بنیاد در استان یزد خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در سال 58 در بیت شهید محراب در یک اتاق تشکیل شد و از همان زمان مسکن محرومان در مناطق مختلف استان یزد مورد پیگیری قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با معرفی معاونت‌های این بنیاد و شرح وظایف هر یک از آنها اظهار داشت: در حوزه معاونت مسکن شهری در سال گذشته تلاش برای احداث واحدهای ویلایی در سطح شهرستان‌های استان یزد آغاز شد و این فعالیت‌ها علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های میبد، یزد، مهریز، تفت و بافق مورد پیگیری قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با اشاره به آغاز ساخت و ساز این واحدها از سال گذشته عنوان کرد: در سال گذشته 450 واحد به صورت ویلایی در شهرستان‌های مختلف استان یزد با نقشه‌های متناسب با اقلیم و رعایت اصول مقاوم‌سازی با زیربنای 100 مترمربع در زمین‌های به مساحت 200 تا 220 مترمربع آغاز شد.

وی بیان کرد: این ساخت‌ و سازها در سال جاری در شهرهای بهاباد، اشکذر و ... نیز ادامه خواهد یافت.

قربانیان خاطرنشان کرد: این واحدها با توجه به بضاعت مردم و اقشاری که خواستار تامین مسکن خود از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هستند، در حد سفت‌کاری و نماکاری تکمیل و سپس به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه مسکن مهر در شهرهای زیر 25هزار نفر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته، 2هزار و 750 واحد اجرا شد که هزار و 760 واحد به متقاضیان واگذار شد و 990 واحد نیز هم‌اکنون در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد بیان کرد: اغلب واحدهای مسکن مهر که متولی آن بنیاد مسکن است، به صورت خود مالکی به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی همچنین از احداث 300 واحد شهری در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته نیز 450 واحد مسکن شهری در مناطق مختلف استان یزد اجرا شد که 171 واحد آن به پایان رسیده و 279 واحد دیگر نیز در قالب شش پروژه در حال اجراست.

قربانیان خاطرنشان کرد: این واحدها به متقاضیانی واگذار می‌شود که فرم ج آنها قرمز نشده باشد یعنی از دولت، زمین، مسکن و تسهیلات مسکن مهر دریافت نکرده باشند.

وی تصریح کرد: هر کس برای دریافت و تقاضای مسکن به بنیاد مسکن مراجعه کند از نظر ما به عنوان متقاضی اولیه شناخته می‌شود و در شهرهایی که ثبت‌نام برای دریافت زمین یا مسکن در حال انجام باشد، پذیرش خواهند شد.

قربانیان یادآور شد: در حال حاضر در شهرستان میبد ثبت‌نام از متقاضیان آغاز شده و افراد واجد شرایط می‌توانند به بنیاد مسکن میبد مراجعه کرده و اقدام به ودیعه گذاری کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هر سال بسیاری از سکونتگاه‌های روستایی در کشور از طریق حوادث مورد تهدید قرار می‌گیرند، عنوان کرد: در کشور ما به طور میانگین هر پنج تا هفت سال، یک زلزله بزرگ به وقوع می‌پیوندد که اغلب آسیب‌های آن متوجه روستاییان می‌شود و هم‌اکنون نیز 90 درصد شهرها و روستاهای کشور ما در معرض خطر زلزله هستند.

وی بیان کرد: به همین منظور، بنیاد مسکن عملیات پیشگیرانه‌ای را در روستاها آغاز کرده و به دنبال مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاهاست و این طرح در قالب طرح ویژه بهسازی و آسیب‌پذیری روستاها در حال اجراست.

قربانیان خاطرنشان کرد: در قالب این طرح سالانه باید 200هزار مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات دولتی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شود بر این اساس باید ظرف 10 سال، 2میلیون واحد مسکونی احداث شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سقف تسهیلات اعطایی به هر واحد روستایی 12.5 میلیون تومان است و بر اساس این طرح ویژه مسکن روستایی باید متناسب با نیازها، مقاوم و ایمن باشد.

قربانیان خاطرنشان کرد: در هزار و 387 روستای دارای سکنه در استان یزد باید 46هزار واحد مسکونی برای حدود 50هزار خانوار ساکن ساخته شده که تاکنون تسهیلات در قالب طرح ویژه به 27هزار واحد اعطا شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد تسهیلات روستایی در قالب این طرح به روستاییان استان یزد اعطا شده و بیش از 95 درصد افراد نیز تسهیلات مقاوم‌سازی را دریافت کرده‌اند و تسهیلات پنج درصد بقیه به دلیل عدم رعایت شرایط ایمنی ساختمان، قطع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد اظهار امیدواری کرد: سقف این وام به 16 تا 18 میلیون تومان در سال 93 برسد.

وی، اجرای طرح هادی، تهیه طرح‌های مطالعاتی هادی، صدور اسناد مالکیت برای شهرهای زیر 25هزار نفر، نظارت عالی بر ساخت و ساز روستایی، تهیه طرح‌های ساماندهی فضای کاربری سکونتگاه‌های روستایی، ایجاد پارک روستایی، تملک اراضی روستایی، واگذاری زمین روستایی و ارائه خدمات فنی و مهندسی را بخشی از فعالیت‌های و وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستا برشمرد.

انتهای پیام/2464/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول