اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند:

عضویت 439 فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی بیرجند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان این‌که در حال حاضر 439 فعال اقتصادی در اتاق بیرجند عضو هستند، یادآور گفت: از این تعداد 341 عضو حقیقی و 98 عضو حقوقی هستند.

عضویت 439 فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن احتشام ظهر امروز در آیین افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، اظهار داشت: اتاق بازرگانی بیرجند از خردادماه سال 86 پس از تقسیم استان آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: کمک به طرح توسعه محور شرق کشور، کمک به سرعت بخشیدن به عملیاتی شدن گمرک بین‌المللی بیرجند و فرودگاه بیرجند، کمک به فعال‌شدن شرکت‌های حمل و نقل زمینی و هوایی و ترانزیت کالا و کمک به بازار شناسی و بازارسازی تولیدکنندگان و صادرکنندگان از جمله اهداف تشکیل اتاق بازرگانی بیرجند است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اضافه کرد: همچنین این اتاق در راستای کمک به هم‌سو شدن با اقتصاد جهانی، کمک به واحدهای تولیدی در راستای معرفی محصولات خود در سطح کشور  و بازارهای جهانی، کمک به افزایش فرهنگ، اخلاق کسب و کار و مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار، راه‌اندازی اتحادیه‌های صادراتی (فرش، خشکبار، صنایع معدنی، زعفران و گیاهان دارویی) و غیره می‌کوشد.

احتشام، کمک به بهبود حلقه‌های زنجیره فرآیند توسعه اقتصادی (تولید، توزیع، مبادله، مصرف) برای گسترش مبادلات تجاری و گسترده بازارهای هدف صادراتی برای افزایش سرمایه‌گذاری و تولید ثروت ملی را از جمله اهداف استراتژیک این اتاق برشمرد.

وی ادامه داد: کمک به افزایش فرهنگ اخلاق کسب و کار و اصول کلی حقوق تجارت و حاکمیت قانون بر اراده افراد در محیط‌های کسب و کار برای کاهش هزینه‌های مبادله و رشد اقتصادی از دیگر اهداف این اتاق است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند در ارتباط با ساختمان جدید اتاق بازرگانی بیرجند، اذعان داشت: این ساختمان سال 88 در قطعه زمینی به مساحت یک‌هزار و 112 متر مربع خریداری و عملیات ساخت آن در سال 89 کلنگ‌زنی شده است.

احتشام اضافه کرد: این ساختمان با زیربنای یک‌هزار متر مربع و در سه طبقه احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان این‌که برای احداث ساختمان اتاق بازرگانی بیرجند، مبلغ یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: مجموع این اعتبار به جز مبلغ اندکی از آن  توسط اتاق ایران تأمین شده است.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان این‌که در حال حاضر 439 فعال اقتصادی در اتاق بیرجند عضو هستند، یادآور شد: از این تعداد 341 عضو حقیقی و 98 عضو حقوقی هستند.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول