اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ‌ساز آذربایجان غربی تاکید کرد

خیران آذربایجان غربی برای مدرسه‌سازی در روستاها همت کنند

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی گفت: خیران برای ساخت و تجهیز مدارس در مناطق روستایی آذربایجان غربی همت کنند.

خیران آذربایجان غربی برای مدرسه‌سازی در روستاها همت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی آخوندیان ظهر امروز در جلسه بررسی پروژه‌های نیمه‌تمام که در سالن جلسات این مجمع ترتیب یافت، اظهار داشت: 3 هزار و 855 خیر مدرسه‌ساز در مناطق مختلف آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.

آخوندیان گفت: تعداد قابل توجهی خیر در استان مشغول فعالیت هستند که خیر مدرسه‌ساز یا همیار مدرسه‌ساز نامیده می‌شوند، که از این تعداد 3 هزار و 587 نفر همیار هستند.

وی با اشاره به اینکه همیاران به انحای مختلف کمک هزینه ساخت مدرسه را واریز می‌کنند، افزود: عده‌ای از خیران به طور مستمر با منابع مالی شخصی مدرسه می‌سازند اما همیاران با مبالغ گوناگون کمک هزینه واریز می‌کنند.

مدیر این تشکل مردم‌نهاد در آذربایجان غربی با اشاره به کلنگ‌زنی مدرسه شش کلاسه در یکی از روستاهای توابع ارومیه در انتهای سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مدرسه در روستای ریحان‌آباد ناحیه یک مرکز استان راه‌اندازی شد.

آخوندیان با اشاره به اینکه 100 درصد منابع مالی مورد نیاز برای احداث این مدرسه توسط یکی از بانوان به نام « سیمین عذرا اسدی» تامین شده است، ادامه داد: بیش از 400 میلیون تومان اعتبار برای ساخت آن موردنیاز است.

وی به احداث و بهره‌برداری از یک مدرسه هوشمند دخترانه در بازرگان اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی مدارس و فراهم کردن امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن یکی از سیاست‌های کلی دولت است که خیران در این سمت و سو گام برمی‌دارند.

وی از موسسان این مدرسه « سیف‌اله و تقی‌علی اکبرزاده» یاد کرد و ضمن تقدیر از آنها بیان داشت: این مدرسه در مساحت بیش از سه هزار مترمربع با زیربنای دو هزار و 500 متر احداث شد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی با اظهار به اینکه همه منابع مالی موردنیاز برای احداث آن توسط خیران تامین شد، ادامه داد: این مدرسه هم‌اکنون تحویل آموزش و پرورش شده و مورد استفاده خیران قرار می‌گیرد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی به تعامل مسئولان استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و بیان داشت: با تخصیص اعتبار از سوی مقامات ارشد استان پروژه‌های نیمه‌کاره تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/61002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول