اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

حاشیه‌نشینی یاسوج وضعیت نگران‌کننده و اسفناکی دارد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه الان حقوق شهروندان را زیر سوال می‌برد حاشیه‌نشینی مرکز استان بوده که وضعیت نگران‌کننده و اسفناکی دارد.

حاشیه‌نشینی یاسوج وضعیت نگران‌کننده و اسفناکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بویراحمد بر رعایت اصول حقوق شهروندان تاکید کرد و گفت: مسئولان حقوقی نسبت به مردم دارند و یا بالعکس که هر دو جانب امر باید رعایت شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اشاره‌ای به اصول و قوانین صیانت از حقوق شهروندان کرد و بیان داشت: در دولت‌های گذشته برنامه‌هایی صورت گرفت که امروز و در دولت تدبیر و امید باید گام‌های موثری در راستای صیانت از حقوق شهروندان برداشته شود.

حجت‌الاسلام میرمحمدی حقوق شهروندان را دارای دو اصل مهم و اساسی خواند و گفت: موضوع حجاب و عفاف از موارد مهم قانون حقوق شهروندی است و دارای دستورالعمل 12گانه‌ای است که در دولت‌های نهم و دهم تاکیدات و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت.

وی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندان از مدیران خواست تا در مقابل مردم خاشع و خاضع باشند و در راستای صیانت از حقوق شهروندان حرکت کنند و گفت: آنچه مُر قانون است باید در سطح ادارات، نهادها و سازمان‌ها صورت گیرد و به منظور صیانت از حقوق شهروندان باید مسائل مالی، حقوقی، فرهنگی، اجتماعی و ... احصاء شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد صیانت از حقوق شهروندان را از شعارهای دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: انتظار داریم مدیران و مسئولان شهرستانی صیانت از حقوق شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند.

این مسئول بر لزوم رعایت شئونات اسلامی در ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌ها تاکید کرد و گفت: به منظور رعایت و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید اقدامات عملی لازم صورت گیرد تا جامعه در مقابل هرگونه آسیب‌ اجتماعی در امان باشد.

حجت‌الاسلام میرمحمدی فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری همایش و کارگاه‌ آموزشی با رویکرد عفاف و حجاب، تشویق و تنبیه کارکنان باحجاب و بی‌حجاب و رعایت الزامات اداری و شئونات اسلامی را از موارد مهم در اصول حقوق شهروندان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به رعایت حقوق شهروندی اذعان کرد: آنچه الان حقوق شهروندان را زیر سوال می‌برد حاشیه‌نشینی مرکز استان بوده که وضعیت نگران‌کننده و اسفناکی دارد و انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر توجه‌ای به این موضوع داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه حوزه مادوان و بلهزار تعیین کاربری آن‌ها مشخص نشده و وجود برخی مسائل باعث بروز معضل و گرفتاری برای ساکنان مناطق می‌شود، گفت: امیدواریم تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول